Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Brandýse nad Labem bude otevřeno další veřejné přístaviště pro malá plavidla

V červnu letošního roku bude v Brandýse nad Labem zprovozněno nové plovoucí molo. To umožní turistům vyvázat až na 48 hodin zdarma svá plavidla a dále za poplatek doplnit pitnou vodu či připojit loď na elektřinu.

11:09 / 13. března 2024
V Brandýse nad Labem bude otevřeno další veřejné přístaviště pro malá plavidlai

Foto: Vizualizace projektu. Zdroj: MD ČR

Ministerstvo dopravy ČR pokračuje v podpoře cestovního ruchu podél řek v České republice. Minulý týden byla v Brandýse nad Labem zahájena stavba dalšího veřejného přístaviště pro malá plavidla.

„Jsme rádi, že na řece, která je významným znakem našeho města, vznikne zařízení pro pohodlné kotvení vodních turistů. Budou tak moci zakotvit a navštívit zajímavosti našeho historického města, např. Brandýský zámek, nebo poutní místo Stará Boleslav – kolébku české státnosti. Doposud neměli z lodí kde bezpečně vystoupit,“ sdělil Robert Pecha, starosta města Brandýs nad Labem.

Přístaviště bude zprovozněno v červnu tohoto roku. Pro plné využití přístaviště nechá město k molu vybudovat přístupový chodník. Závěrem tohoto roku pak Brandýs nad Labem získá ještě přístaviště pro osobní lodní dopravu na plavebním kanále.

„I když stavba přístaviště probíhá v těsné blízkosti lesoparku Ostrůvek, provoz na cestách procházejících parkem ovlivní jen minimálně. Většina stavebních prací bude probíhat z vody. Pouze zpočátku budou podél cest v parku přivedeny inženýrské sítě,“ uvedl Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o. 

Parametry přístaviště

Nové plovoucí molo bude dlouhé 62 m a jeho šířka bude 2,5 m. Bezbariérový přístup na břeh bude zajištěn lávkou. 6 šikmých výložníků pak umožní přistání 12 malých plavidel o maximální délce 20 m. Výložníky lze v případě velké vody nebo mimo plavební sezonu sklopit. Za poplatek je turistům zajištěn odběr vody a elektřiny s ovládáním na čipovou Přístavní kartu.

„Přístaviště je konstruováno obdobně jako většina nových přístavišť pro malá plavidla, která jsme doposud postavili. Plovoucí pontony s dřevěnou pochozí plochou jsou pomocí speciálního mechanismu upevněny ke břehu tak, aby se pohybovaly nahoru a dolů v závislosti na kolísání hladiny řeky. Rozdíl hladin je v tomto místě neobvykle velký a může dosahovat za největších povodní až 3,4 m,“ doplnil Lubomír Fojtů, ředitel investora a budoucího provozovatele Ředitelství vodních cest ČR.

Finanční náklady projektu dosahují téměř k 25 milionům Kč. Stavba je financována ze SFDI.

Labsko-vltavská vodní cesta

Mezi další nová přístaviště, jež budou otevřena v první půlce letošního roku, patří také přístaviště v Kolíně, Ústí nad Labem-Brné a v Davli na Vltavě. Tím bude dokončena loni započatá série budování přístavišť na Labsko-vltavské vodní cestě.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: MD ČR)

zpět na články

inzerce

nahoru