Otevřít menu
Doprava dnes
-

Do zhruba 3 let by měly být nádraží v pořádku, věří Jiří Svoboda

Za poslední dva tři roky jsme svědky masivních oprav nádraží na mnoha místech. Ze starých oprýskaných budov a interiéru se stávají moderní vybavená centra pro cestování s nabídkou mnoha služeb pro cestující. Správa železnic zdaleka se svojí činností nepřestává, ba naopak. Nejen o tom se rozpovídal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

11:43 / 10. září 2021
Do zhruba 3 let by měly být nádraží v pořádku, věří Jiří Svoboda

„V roce 2016 jsme v polovině roku koupili od Český drah staniční budovy, u některých často nebyla ani dokumentace, takže v prvním takovém kole, které trvalo nějaké dva roky, se muselo stabilizovat to nejnutnější. Někde teklo střechou, někde se ani nevědělo, jaké jsou přípojky apod. To máme za sebou a jedeme podle koncepce, která byla schválena ministerstvem dopravy a máme i sami určitou strategii, jak dál nakládat s tímhle majetkem. Je to dost složité v tom, že to každý vidí a snadněji tomu každý rozumí,“ upozorňuje na náročný proces Jiří Svoboda. 

Staveb, které má Správa železnic na starosti je opravdu nespočet. „Jedeme zhruba okolo 100 staveb na nádražích ročně a z toho 50 se za ten rok dokončuje, takže takhle to máme nyní nastartované a myslím si, že už je to opravdu vidět,“ těší generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobodu. „Seznamy máme i zveřejněné a teď jsme se už zaměřili i na ty největší nádraží v této zemi, což není jen Praha - hlavní nádraží, ale i budějovické nádraží, plzeňské nádraží, připravujeme Teplice v Čechách, což jsou historické obrovské objekty, od kterých v minulosti raději dával každý ruce pryč, protože je to o velké zodpovědnosti rekonstrukce,“ má jasno Svoboda.

Každý projekt musí jít krůček po krůčku, stejně tak to má i Správa železnic v čele se svým generálním ředitelem Jiřím Svobodou. „Jedna věc je stabilizace, tu máme za sebou, druhá věc je zvyšování komfortu pro cestující, to probíhá a něco je i o zkrášlování, či nápravě historie. Co se týče služeb, tak těch cílů je několik. Jeden z těch cyklických je rekonstrukce toalet se zpřístupňováním přes turnikety. Protože já se často stydím za to, že klíč je v pokladně. Takže tohle chceme postupně rovnat a daří se nám to. Letos to je okolo 30 nádraží, které budou mít důstojnější toalety,“ má upřímnou radost Svoboda. „Pokud se udrží způsob financování, jenž je nyní docela velkoryse nastaven, tak si myslím, že zhruba ještě 3 roky a opravdu budeme mít nádraží v pořádku,“ pevně věří generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Do zhruba 3 let by měly být nádraží v pořádku, věří Jiří Svoboda .
zpět na články

inzerce

nahoru