Otevřít menu
Doprava dnes
-

Alstom upevňuje svoji pozici lídra v modernizaci železničních systémů prostřednictvím nové dohody se Škoda Group

Alstom uzavřel dodatek o dodávce systému ETCS úrovně 2 pro vlaky společnosti RegioJet se společností Škoda Group. Systém by měl být nainstalován do 23 elektrických jednotek s předpokládaným startem dodávek v první polovině roku 2025.

12:48 / 15. října 2024
Alstom upevňuje svoji pozici lídra v modernizaci  železničních systémů prostřednictvím nové dohody se  Škoda Group i

Foto: ALSTOM

Alstom, světový lídr v oblasti inteligentní a udržitelné mobility, uzavřel se  Škoda Group další dodatek smlouvy o dodávce systému ETCS úrovně 2 (European Train  Control System) pro vlaky, které vyrobí Škodovka pro společnost RegioJet. Dodatek se týká zabezpečovacího systému ETCS Onvia Cab™ (dříve známý pod názvem Atlas™) z produkce  společnosti Alstom pro patnáct dvouvozových elektrických jednotek a osm třívozových elektrických jednotek pro vlaky společnosti RegioJet. Předpokládá se, že dodávky začnou v první polovině roku 2025. 

S ohledem na dosavadní průběh spolupráce se obě společnosti rozhodly spolupráci rozšířit podpisem nového dodatku. Předpokládá se, že dodávky začnou v první polovině roku 2025.  Tato spolupráce zvýší bezpečnost a efektivitu železniční dopravy a zdůrazní závazek firmy k podpoře inovativních a udržitelných řešení v evropské mobilitě. 

„Jsme hrdí na to, že můžeme nabídnout inovativní a konkurenceschopná řešení, která nejen zvyšují frekvenci vlakové dopravy, ale také zajišťují bezpečnost na železnici. Náš systém ETCS úrovně 2 odpovídá současným potřebám železnice. Tato smlouva potvrzuje důvěru společnosti RegioJet, jako našeho zákazníka, ve spolehlivost řešení a potvrzuje naše vedoucí postavení v zemi v ohledu instalace palubních zařízení – v České republice jsme přesáhli 700 instalovaných  jednotek," říká Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom pro Českou republiku a Slovensko. 

Objem a hustota dopravy se neustále zvyšují a železniční doprava se stává stále více mezinárodní. Aby bylo možné těmto výzvám čelit, vstupují do provozu nejmodernější zabezpečovací technologie a modernizují se tratě a vozidla. ETCS je standardizovaný nadnárodní železniční zabezpečovací systém, který se v již v běžném provozu používá v mnoha evropských zemích. Systém zlepšuje řízení dopravy tím, že umožňuje jízdu vlaků v kratších intervalech a zvyšuje bezpečnost automatickým brzděním vlaků, pokud jedou příliš rychle nebo příliš blízko sebe. Modernizace je důležitým krokem ke zkapacitnění železniční dopravy a snížení nákladů na údržbu – a to vše při maximálním zvýšení bezpečnosti. 

Autor: Petr Dejnožka (zdroj: TZ ALSTOM)

zpět na články

inzerce

nahoru