Otevřít menu
Doprava dnes
-

Architektonická studie terminálu VRT Praha východ je dokončena! Cestující se budou cítit komfortně

První terminál vysokorychlostní železnice Praha východ má novou, upravenou podobu. Správa železnic ve spolupráci s dodavatelem dokončila architektonickou studii tohoto budoucího významného dopravního uzlu. 

5:12 / 17. prosince 2021
Architektonická studie terminálu VRT Praha východ je dokončena! Cestující se budou cítit komfortněi

Foto: Správa železnic

Nadále probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Správa železnic dopracovala architektonický návrh prvního terminálu vysokorychlostní železnice Praha východ! Prohlédněte si galerii nových vizualizací. Upravený vzhled ale zdaleka není jedinou novinkou!

Terminál má nový severní vstup, který usnadní přístup k vlakům od blízkých Nehvizd. Vzniknou také další lávky na nástupiště, které usnadní přestup mezi vlaky a zkrátí cestu z parkoviště terminálu. Na nástupištích vzniknou čekárny, aby cestující nebyli vystaveni rozmarům počasí. Samotný interiér terminálu bude oproti původnímu návrhu prostornější, aby se v něm mohli cítit komfortně všichni.

Upravena byla také parkovací místa. Každé páté bude mít nově stojan na dobíjení elektromobilů. Mysleli jsme ale také na cyklisty, kteří budou mít k dispozici uzamykatelné boxy a také zařízení na dobíjení elektrokol.

Komfortní přestup mezi vlaky pro cestující a další výhody


Dodavatelé zapracovali připomínky místních samospráv z projednání, která absolvoval tým přípravy vysokorychlostních tratí (VRT). Zohledněny byly také návrhy kolegů z francouzských státních drah SNCF, kteří mají s provozem terminálů řadu zkušeností. V neposlední řadě návrh doznal změn z důvodu pokračujících prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Polabí, na němž se bude terminál Praha východ realizovat.

Veškeré úpravy byly provedeny v souladu s požadavky Správy železnic na moderní terminál vysokorychlostní železnice. Architekti a projektanti například navrhli nový severní vstup do přestupního uzlu, který zlepší dostupnost terminálu pro pěší z obce Nehvizdy. Nové jsou rovněž lávky pro zlepšení přístupu na nástupiště z parkoviště. Ty zajistí i komfortní přestup mezi vlaky pro cestující. Terminál je oproti původnímu návrhu prostornější, aby měl dostatečnou kapacitu pro přepravní poptávku. Na nástupištích budou zároveň zřízeny čekárny.

Zahájení stavby očekává Správa železnic v roce 2025


Komfortnější cestování nabídne terminál také cyklistům. Kromě cyklostojanů bude vybaven uzamykatelnými boxy a také zařízením pro dobíjení elektrických kol. Projektanti ale nezapomněli ani na motoristy, kterým bude u každého pátého parkovacího místa k dispozici stojan na dobíjení elektromobilů.

Práce pokračují na dokumentaci pro územní rozhodnutí, kterou, stejně jako architektonickou studii, připravuje sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, složené ze společnosti METROPROJEKT Praha a.s. a architektonické kanceláře ov architekti s.r.o. Dokumentace na vysokorychlostní terminál bude následně zakomponována do dokumentace pro územní řízení na traťový úsek VRT Polabí. Zahájení stavby očekává Správa železnic v roce 2025.

 

Autor: Bc. Filip Červinka (Zdroj: Správa železnic)

Architektonická studie terminálu VRT Praha východ je dokončena! Cestující se budou cítit komfortně Foto: Správa železnic. Architektonická studie terminálu VRT Praha východ je dokončena! Cestující se budou cítit komfortně Foto: Správa železnic. Architektonická studie terminálu VRT Praha východ je dokončena! Cestující se budou cítit komfortně Foto: Správa železnic.
zpět na články

inzerce

nahoru