Balení zavazadel nebo samoodbavovací kiosky. Letiště Praha rozšířilo své služby
V souvislosti s nárůstem počtu cestujících během prázdnin poskytuje pražské letiště více služeb. Kromě dalších možností odbavení kufrů přes samoodbavovací kiosky či delšího provozu v restauracích nabízí nově také službu balení zavazadel. Cestující rozšířenou nabídku služeb oceňují. Letiště odbaví denně bezmála 45 tisíc pasažérů.
Samoobslužného odbavení svých zavazadel na Terminálu č. 2 u přepážek 284-295 mohou nově využít cestující společností skupiny Lufthansa Group: Austrian, Lufthansa a SWISS; možnost tohoto typu odbavení nabízejí i Air France, ČSA, KLM a Smartwings.
Nutností je palubní vstupenku z on-line odbavení nebo samoobslužného kiosku
V případě, že cestující využití tohoto způsobu musí mít palubní vstupenku z on-line odbavení nebo samoobslužného kiosku. Po načtení palubní vstupenky si cestující vytiskne štítek a poté jej umístí na zavazadlo, které položí na pás. „Služba je určena pro odbavení standardního zavazadla, které splňuje limity daného dopravce. Rádi bychom ji nabízeli také na Terminálu 1, bohužel zájem o ni je mezi dopravci operujícími z tohoto terminálu výrazně menší než mezi dopravci létajícími z Terminálu 2. Nicméně i tak se této myšlenky nevzdáváme,“ uvedl Martin Kučera, výkonný ředitel provozu letiště.
Služba balení zavazadel v odletových halách obou terminálů je opět k dispozici od června. Službu zajišťuje společnost Safe Bag Czech Republic, jež vyhrála koncesní řízení.
Restaurace na letišti
Dobrou zprávou je prodloužení provozní doby letištních gastro provozoven. „Například Restaurace Runway na Terminálu 1 bude do konce září v neveřejné části otevřená i v noci, abychom uspokojili cestující se zpožděnými lety. Sortiment bude pouze z nabídky studených pokrmů, polévky, doplňkového prodeje a nápojů,“ vysvětlil Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha. Rozšířenou otvírací dobu budou mít i další provozovny, jejichž seznam je uveden na webových stránkách a Twitteru letiště.
Nově si cestující mohou vybírat i z nabídky jídel vietnamské kuchyně. Restaurace Banh-mi-ba, kterou na letišti provozuje společnost Lagardere Travel Retail. Restaurace se nachází ve veřejné části spojovacího objektu Terminálu 2. Od začátku srpna se nově otevře též Aperol stánek stejného provozovatele v Prstu C u gatů C10, C11.
Dále pokračuje spolupráce Letiště Praha s dodavatelem nápojových automatů společnosti VERY GOODIES. S růstem cestujících a v závislosti na prostorových možnostech prostorově je plánováno přidávání automatů. Pevně stanovenou cenu za jeden druh balené vody ve výši 25 korun stanovilo pražské letiště.
Pro odbavené cestující jsou v rámci neveřejné zóny na Terminálu 1 připraveny nové zábavné prvky a rozšířené relax zóny
Jednu z atrakcí představuje foto koutek komiksových superhrdinů Letiště Praha navazující na aktivity spojené s 85. výročím letiště. Za uměleckým ztvárněním příběhu zaměstnanců letiště formou videa a fotokoutku stojí Michal Dvořák. Autor projektů VIVALDIANNO a iMUCHA se spojil s kreslířkou Alicí Slavíčkovou.
Samotnou historii letiště potom popisuje výstava umístěná v neveřejné části Terminálu 1 v Prstu A. Expozice bude otevřena 29. července.
Aktuální a potřebné informace naleznou cestující také na Twitteru Letiště Praha.
Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: www.prg.aero)
