Otevřít menu
Doprava dnes
-

Bude se modernizovat trať mezi Karlštejnem a Berounem! Správa železnic se poohlíží po zhotoviteli

Správa železnic (SŽ) se chce pustit do modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun, protože přípravy jsou u svého konce. Železničáři tak vypsali výběrové řízení na zhotovitele tohoto projektu, který bude stát přibližně 1,6 miliardy Kč. Realizace projektu přinese například zásadní rekonstrukci zastávky Srbsko. A co dalšího?

9:17 / 29. prosince 2022
Bude se modernizovat trať mezi Karlštejnem a Berounem! Správa železnic se poohlíží po zhotovitelii

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Vlastní stavba by měla začít na podzim příštího roku

Stavební práce týkající se modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem budou zahrnovat zejména rekonstrukci železničního svršku a spodku. A to na přibližně 7,1 kilometru dlouhém úseku trati. Modernizovat se budou i mosty, propustky, zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení i ostatní technologie. Velkou proměnou projde zastávka Srbsko. Na zastávce se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín,“ prozradil Dušan Gavenda ze Správy železnic. Po této modernizaci by vlaky v daném úseku mohli jezdit nejdříve rychlostí 100 km/h, avšak po aktivaci ETCS by se rychlost mohla zvednout až na 120 km/h. „Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit ještě rychleji. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Vlastní stavba by měla začít na podzim příštího roku, hotovo pak bude do poloviny roku 2026,“ doplnil tiskový mluvčí SŽ.

Správa železnic použije při hodnocení zakázky i jiná kritéria než pouze nabídnutou cenu. Cílem je kladně hodnotit ty nabídky uchazečů, které pozitivně ovlivní kapacitu a spolehlivost dráhy během stavby, například zkrácením potřebných výluk. Dále budou hodnocena opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí a která omezí jiné negativní vlivy stavby na okolí během provádění stavebních prací. Projekt s názvem Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) bude navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: SŽ)

zpět na články

inzerce

nahoru