Otevřít menu
Doprava dnes
-

Budovu v Sokolnicích-Telnici čeká v létě rekonstrukce! Vše pod záštitou Správy železnic

Správa železnic chystá rekonstrukci budovy Sokolnice-Telnice, která by měla proběhnout v létě. Práce se budou týkat úprav stávající výpravní budovy se zaměřením na obnovu historického architektonického výrazu budovy. Zatím se jedná o veřejnou zakázku.

14:57 / 26. května 2022
Budovu v Sokolnicích-Telnici čeká v létě rekonstrukce! Vše pod záštitou Správy železnici

Foto: Správa železnic

Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce stávající výpravní budovy

Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na rekonstrukci výpravní budovy ve stanici Sokolnice-Telnice. Zhotovitel vzešlý z tendru by měl provést vlastní stavební práce od letošního července do listopadu příštího roku. Celkové investiční náklady akce se předpokládají ve výši 68 milionů korun.

Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce stávající výpravní budovy v železniční stanici Sokolnice-Telnice se zaměřením na obnovu historického architektonického výrazu objektu. Během prací se provede sanace vlhkého zdiva, výměna oken a dveří, zateplení budovy a obnovení původního vzhledu fasády včetně osazení ozdobných prvků.

V rámci dispozičních úprav dojde k vybudování nového prostoru pro občerstvení a veřejných bezbariérových toalet. K orientaci nevidomých bude sloužit orientační hlasový majáček a hmatové štítky. V celém objektu bude provedena rekonstrukce rozvodů vody, elektroinstalace a vytápění. Dále se vymění části krovů a střešní krytina. Stávajících sedm bytových jednotek se zrekonstruuje a následně nabídne k pronájmu.

Součástí stavby bude vybavení novým mobiliářem ve formě laviček, košů, stojanů na kola a přípojek pro dobíjení elektrokol. Po celou dobu rekonstrukce budou zajištěny služby pro cestující v náhradních prostorách. Pokladna a čekárna se budou nacházet v upraveném původním bytu, veřejné WC pak v mobilních buňkách.

Stanice byla postavena jakožto součást Moravsko-slezské severní dráhy spojující Brno a Přerov, kde se trať napojovala na existující železnici Ostavy a krakova. Autorem univerzalizované podoby rozsáhlé stanice byl pravděpodobně architekt Theodor Hoffmann. Původní podobu bude chtít Správa železnic této stanici navrátit. Pravidelný provoz mezi Brnem a Přerovem byl zahájen 30. srpna 1869.

Autor: Bc. Karel Geba (Čerpáno z: TZ Správy železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru