ComfortJety vozí cestující do Rakouska
Na trať Praha – Vídeň – Graz byly nově nasazeny nejmodernější soupravy ComfortJet. Vlaky už jezdí každý den a od poloviny prosince obstarají i jízdy z Prahy až do korutanského Klagenfurtu a Villachu.
Společnost České dráhy a rakouský dopravce ÖBB nasadily nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet na vlaky Vindobona, které zajišťují spojení z Prahy na trati Praha – Vídeň – Graz. ComfortJety jezdí každý den, a to na vlacích rj 73 a rj 370.
Nová etapa cestování
První spoj rj 73 Vindobona vyrazil na trať v pondělí 20. října 2025. Vlak odjížděl z pražského hlavního nádraží v 6:42 hod. Zpět do Česka pak jezdí ComfortJet na vlaku rj 370 Vindobona. Jeho odjezd je stanoven na 14:26 hod. z Grazu, 17:10 z Vídně a do Prahy přijíždí ve 21:15 hod.
„Vlakové spojení české a rakouské metropole představuje jednu z hlavních mezinárodních linek Českých drah, která se mezi cestujícími těší velké oblibě. Od zavedení komfortních vlaků Railjet v roce 2014 se počet cestujících mezi Vídní a Prahou zvýšil o 40 procent. Dnes startujeme další etapu tohoto spojení. Nové vlaky ComfortJet nabízejí o více jak sto míst vyšší kapacitu a bezkonkurenční pohodlí a služby na palubě pro všechny cestující,“ popsal Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Jak to bude vypadat po zavedení nového jízdního řádu?
Od 14. prosince 2025 budou moderní soupravy ComfortJet jezdit nově třikrát denně na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz – Klagenfurt – Villach a zpět. Z Prahy vyjedou vlaky každý den v 6:37, 10:37 a v 14:37 hod. Doba jízdy potrvá zhruba osm hodin.
Spoje Vindobona do Villachu budou patřit k nejrychlejším vlakům Českých drah a půjde o první skutečné české rychlovlaky. Na nové vysokorychlostní trati Koralmbahn budou totiž ComfortJety jezdit rychlostí 230 km/h. Kromě toho projedou i 33 km dlouhým tunelem (Koralmtunnel). Jedná se o čtvrtý nejdelší železniční tunel v Evropě.
Dálkové jízdy ComfortJety
Český národní dopravce plánuje nasadit ComfortJety pro dálkovou dopravu i v následujících letech. Mimo Rakousko se s nimi cestující dostanou i do Berlína, Bratislavy či Budapešti. Od května příštího roku budou navíc nasazeny na nové unikátní přímé lince Praha – Kodaň.
V současnosti mají České dráhy objednáno dodání celkem dvaceti netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Do konce letošního roku se v jejich vozovém parku bude nacházet celkem 15 devítivozových souprav, zbylých 5 by pak mělo být dodáno v průběhu jara roku 2026.
O vozidlech
Souprava ComfortJet se skládá z devíti vozů a cestujícím nabízí 555 míst k sezení, přičemž 99 z toho je umístěno v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze.
Co se týče technických parametrů souprav ComfortJet, tak vlak je dlouhý zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h.
Cestujícím je během jízdy poskytnut maximální komfort, ať už jde o klimatizované interiéry či restaurační vůz. K dispozici jsou dále místa pro cestující na vozíku a rodiny s dětmi a místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla. Pohodlnou jízdu umožňuje také palubní Wi-Fi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz, USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: České dráhy)









