Otevřít menu
Doprava dnes
-

Desiro Classic v Ústeckém kraji jsou v pravidelném provozu

Všech šest motorových jednotek Desiro Classic už bylo nasazeno na lince U8 Ústeckého kraje z Děčína do Rumburku. Jednotky prošly schvalovacím procesem u evropského úřady ERA a mohou jezdit v ČR i v Německu.

12:02 / 19. července 2024
Desiro Classic v Ústeckém kraji jsou v pravidelném provozui

Foto: Bezbariérové motorové jednotky Siemens Desiro Classic. Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

České dráhy nasadily na linku U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku všech šest bezbariérových motorových jednotek typu Desiro Classic.

„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ informoval Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Společnost České dráhy zakoupila jednotky Desiro Classic od německého dopravce Hessische Landesbahn.  Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Tato vozidla jezdí např. v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku nebo Řecku.

„Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel. Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy. Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz,“ popsal Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Desiro Classic

Jedná se o nízkopodlažní bezbariérové motorové jednotky, které se mohou pyšnit klimatizovaným a moderním interiérem. Sociální zařízení jednotek má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. Ve vozech je také vyhrazen prostor pro kočárky, jízdní kola a další objemná zavazadla.

Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, přičemž dva z nich jsou hnané. Délka jednotek je 42 metrů a hmotnost 88 tun. Jejich maximální rychlost dosahuje k 120 km/h.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR)

Desiro Classic v Ústeckém kraji jsou v pravidelném provozu Foto: 60 % podlahové plochy je nízkopodlažní. Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR.
zpět na články

inzerce

nahoru