Otevřít menu
Doprava dnes
-

Desítky milionů korun putují do moderního zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety

Celkem 55 milionů Kč investují letos České dráhy do lepších pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce svých zaměstnanců. Velká část těchto financí putuje např. do nocležen, odpočinkových místností či šaten.

8:11 / 13. srpna 2024
Desítky milionů korun putují do moderního zázemí pro strojvedoucí a vlakové četyi

Foto: Nové moderní zázemí v Klatovech. Zdroj: Archiv ČD

V letošním roce vloží národní dopravce České dráhy do zlepšení zázemí především provozních zaměstnanců zhruba 55 milionů Kč. Strojvedoucí a vlakové čety tak získají moderní a příjemné zázemí nejen během přestávek, ale i před začátkem a po konci směny.

„V průzkumech mezi našimi provozními zaměstnanci jsme si ověřili, že kvalitu pracovního zázemí, šaten, odpočinkových místností a nocležen kladou na jedno z nejvyšších míst. Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojena s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku, ale také v místech daleko od domova. Proto se nyní zaměřujeme na zlepšení jejich ‚přechodného domova‘, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a železničních stanicích, a ročně do jejich zvelebení budeme investovat desítky milionů korun,“ informovala Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.

České dráhy modernizují zázemí svých zaměstnanců nejen na velkých železničních uzlech ale také na menších regionálních pracovištích.

„Zmínit můžu tři konkrétní příklady. Novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni v rámci větší rekonstrukce celého nádraží. Na opačné straně spektra je třeba menší zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou, které jsme zprovoznili letos v dubnu pro až 22 strojvedoucích, kteří se tam střídají v rámci směn. A třetím příkladem může být zázemí a nocležna v Klatovech, kde končí rychlíky Berounka a odkud vypravujeme vlaky na trať do Železné Rudy,“ dodala Blanka Havelková.

Obnova zázemí v Bělé nad Radbuzou

Zdejší modernizace pracoviště a zázemí zaměstnanců souvisí také se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les, pro který České dráhy zajistily vylepšení motorových jednotek RegioNova. Rekonstrukce střediska v Bělé nad Radbuzou zahrnovala opravu střechy, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení, zřízení nové nocležny, kuchyňky, šatny a nástupní místnosti, ve které mají strojvedoucí veškeré zázemí včetně např. přístupu na firemní intranet.

„V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na jeho rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ informoval Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ Českých drah.

Během srpna otevřou České dráhy i druhé renovované zázemí v klatovském depu. V Klatovech získají zaměstnanci moderní a pohodlně vybavenou odpočinkovou místnost, příjemnou nocležnu, nové sprchy, šatny a celé sociální zázemí, kuchyňku a také moderní školící místnost.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: TZ ČD)

Desítky milionů korun putují do moderního zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety Foto: Obnova klatovského zázemí vyšla na několik milionů korun. Zdroj: Archiv ČD. Desítky milionů korun putují do moderního zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety Foto: Příjemné prostřední v Bělé nad Radbuzou. Zdroj: Archiv ČD.
zpět na články

inzerce

nahoru