Otevřít menu
Doprava dnes
-

Z centra na Letiště Václava Havla? Příprava vlakového spojení nikdy nebyla tak daleko, prozrazuje generální ředitel Správy železnic

Zřejmě všichni cestující, kteří odlétají a přilétají na pražské Letiště Václava Havla si velmi přejí možnost přímého vlakového spojení centra města a letiště. Po mnoha letech zde vidíme jasný posun v přípravě! Právě o tom se exkluzivně pro web DopravaDnes.cz rozpovídal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

14:13 / 25. srpna 2021
Z centra na Letiště Václava Havla? Příprava vlakového spojení nikdy nebyla tak daleko, prozrazuje generální ředitel Správy železnic

Správa železnic rozhodně nelení a projekt železnice na letiště Václav Havla nikdy nenabýval takových reálných rozměrů, jako nyní. „Projekt železnice na letiště se nám podařilo za poslední tři roky nesmírně akcelerovat a u některých úseků posunout až k realizaci. Musím vzpomenout rekonstrukci Negrelliho viaduktu, kterou považuji za nesmírně zdařilou. Už je doprojektovaná modernizace Masarykova nádraží, v přípravách se výrazně posunuly úsek Praha-Bubny – Praha-Dejvice i nová stanice na Letišti Václava Havla. Jsou to stavby zhruba na osm let, takže rok 2028 je mou odpovědí, kdy se dostaneme vlakem na letiště,“ věří generální ředitel Správy železnic. „Máme před sebou velice složité úseky, například. okolo Dejvic. Tam připravujeme tunelové řešení a budeme muset jít hluboko pod zem. Čeká nás kupa práce, ale už víme, co přesně chceme. Takhle daleko tenhle projekt nikdy nebyl a moc si přeji, aby se to stihlo v daném termínu. Váže se to na mnoho věcí, samozřejmě i na finance, ale jedeme!“ zdůrazňuje Jiří Svoboda.

Ten během cesty každou chvíli kontroluje stav trati a staveb, které na ní aktuálně probíhají, už za jízdy do práce udílí úkoly a podněty podřízeným. „Přiznám se, že tohle dělám často, proto mě někteří už letitě, ale v dobrém, označují za blázna. Jezdím totiž tuhle trasu denně. Je to 160 kilometrů do Prahy a zase zpět, s nadsázkou ale říkám, že někdo musí kontrolovat infrastrukturu,“ usmívá se Jiří Svoboda. „Nechci to úplně zlehčovat, vždyť teď jsou na tomhle rameni rozsáhlé výluky a právě v jedné jedeme: Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Když mě zajímají nějaké stavby, tak se jdu podívat na stanoviště strojvedoucího, kde je přehlednost mnohem lepší a zároveň jsem v přímém kontaktu se zástupci této profese, což je vždycky přínosem,“ prozrazuje Jiří Svoboda.

Generální ředitel Správy železnic ani vteřinu nelení, a jak už bylo jednou zmíněno, osobně jezdí po stavbách. „Naposledy jsem navštívil ve čtvrtek 5. srpna modernizaci trati mezi Poříčany a Velimí. Je to obrovská stavba, vizuálně to tak možná není vnímáno, ale je nesmírně důležitá. Stavbu Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí jsem navštívil před čtyři týdny. Abych nehovořil jenom o kolejích a trolejích. Na začátku prázdnin jsem byl v Českých Budějovicích, kde prochází kompletní rekonstrukcí nádražní budova. Myslím si, že se nám tam dobře podaří provázat památkově chráněný objekt s komerčním světem. Minimálně jednou týdně se někde zastavím, ať už na větších, tak i menších stavbách,“ vypočítává šéf Správy železnic.

zpět na články

inzerce

nahoru