Otevřít menu
Doprava dnes
-

Hotová D35 přinese výrazné ulehčení, věří generální ředitel ŘSD Mátl

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR se v podcastu ŘSD společně s tiskovým mluvčím společnosti Janem Rýdlem zamysleli nad tím, jak by mohly české silnice vypadat po roce 2030. V tu dobu, a vše tomu nasvědčuje, by již měla být kompletně hotová dálnice D35 od Hradce Králové po Olomouc.

15:41 / 3. dubna 2023
Hotová D35 přinese výrazné ulehčení, věří generální ředitel ŘSD Mátli

Foto: ŘSD

„Dokončení dálnice D35 přinese výrazné odlehčení dálnice D1, propojíme západ a východ země. Dále to pocítí řidiči v Moravskoslezském kraji, kteří budou mít novou variantu, stejně tak se ulehčí brněnské aglomeraci," přemýšlí o pozitivech dostavby dálniční sítě generální ředitel ŘSD Radek Mátl. 

Byť se to nyní tak zdát nemusí, dokončení dálnice D35 přinese i drobné komplikace. „Dokončení dálniční sítě přinese nárůst dopravy do míst, kde nyní není tak silná - třeba na dálnici D11. Už nyní se k tomu snažíme vše připravit, chystáme zkapacitnění D11 od Prahy po Poděbrady, tuto část chceme celou zkapacitnit na šestiproudou dálnici," upřesnil Mátl. Statistika mluví jasně, nyní po D11 denně projede v průměru 55 až 60 tisíc aut. „Může to být až o pětadvacet tisíc více, což by bylo podobné zatížení jako na D1," podotkl Mátl.

Nárust lze očekávat také v nákladní dopravě, cesta přes Českou republiku bude rázem pro tranzit mnohem atraktivnější. „Věřím, že to nebude mít zásadní dopad na životní prostředí, už nyní je Česká republika zahraničními dopravci hojně využívána. Naopak je dostaneme na kapacitní a bezpečné dálnice. Co se týče termínu dokončení prací, jsem přesvědčen, že do roku 2030 budeme jezdit po celé dálnici D35," uzavřel generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Autor: Petr Dejnožka

 

zpět na články

inzerce

nahoru