Otevřít menu
Doprava dnes
-

Konec velkého techničáku v papírové podobě je zase o krok blíž

Poslanecká sněmovna ve třetím čtení schválila zrušení papírové podoby a digitalizaci velkého technického průkazu. Doklad s technickými údaji o vozidle bude tedy nově jen jeden. Změna by měla platit od roku 2024. Informoval o tom tiskový mluvčí Ministerstva dopravy.

10:09 / 17. října 2022
Konec velkého techničáku v papírové podobě je zase o krok blíži

Foto: Ministerstvo dopravy

„Směřujeme tak k tomu, aby od začátku rok 2024 nebyla papírová podoba velkého technického průkazu vůbec potřeba. Všechny důležité údaje z něj budou dostupné elektronicky, případně na malém technickém průkazu. Ušetříme tím miliony korun, nervy řidičů a zbavíme se zbytečné byrokracie,“ uvedl na svém facebookovém profilu ministr dopravy Martin Kupka.

Registrační doklad budou úřady vydávat stále, tvořit jej však bude jen jedna část. „Neuvažujeme o žádné jednorázové nebo termínované lhůtě na výměnu. Pro majitele nových vozidel se nic nezmění, registrovat se bude stejným způsobem, pouze bude úřad vydávat jen jeden registrační doklad,“ doplnil ministr Kupka.

V případě starších vozidel se potom počítá s tím, že při nejbližším úkonu provedeném na registračním místě úředník technický průkaz odebere (odeberou se oba doklady) a vydá nový doklad.

Ještě v tomto roce chce Ministerstvo dopravy spustit Portál dopravy. Ten bude kromě služeb týkajících se vozidel obsahovat také agendu řidičů, plavby, letectví a další. Rezort letos rovněž zavede  elektronické podání žádosti řidičských průkazů k jejich výměně i v případě krádeže, ztráty nebo změny údajů. V rámci spuštění Portálu dopravy pak další připravovanou novinku představují takzvané BLESKY, tedy žádost o zrychlené vyřízení vydání řidičského průkazu do pěti pracovních dnů.

Digitalizace a zjednodušení dopravních agend má být dokončeno do konce února roku 2025. Ministerstvo chce do této doby postupně umožňovat lidem elektronicky řešit různé životní situace spojené nejen s agendou vozidel a šetřit tím jejich čas i peníze.

 

Publikoval: Karel Geba (zdroj: Ministerstvo dopravy)

zpět na články

inzerce

nahoru