Lůžkovým vozem k Baltskému moři i v září
Národní dopravce zaznamenal velký zájem o lůžkové vozy v nočních spojích Baltic express, a tak prodlouží jejich nasazení až do konce září.
České dráhy přinesly dobrou zprávu, která potěší všechny, kteří se chystají cestovat vlakem k polskému baltskému pobřeží. V souvislosti se zvýšeným zájmem o lůžkové vozy v nočních spojích EC 460 a EC 461 Baltic express se totiž český národní dopravce společně s polským železničním dopravcem PKP Intercity rozhodl, že posune termín provozu lůžkových vozů. Původně měly být lůžkové vozy nasazeny do souprav nočních spojů do konce srpna, nyní však došlo k prodloužení termínu do 29. září.
„Baltic express zažívá svou první letní sezonu a už nyní vidíme, že o pohodlné cestování vlakem k Baltskému moři je mezi cestujícími opravdu velký zájem. To se týká i nočního spoje, na který jsme od poloviny dubna nasadili ve zkušebním provozu lůžkový vůz. Ten si rychle našel svou klientelu, a proto jsme se společně s PKP Intercity rozhodli, že jeho nasazení prodloužíme o další měsíc nad původní plán. Prodej jízdenek jsme už spustili. Doporučuji proto případným zájemcům zbytečně neotálet, místa rychle mizí,“ informoval Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Lůžkové vozy
Cestující si na cestě k baltskému pobřeží mohou vychutnat všechny výhody klimatizovaných lůžkových vozů PKP Intercity WLAB9bmnouz. Ve voze se nachází 8 třílůžkových oddílů s celkovou kapacitou 24 lůžek. Tyto vozy jsou nasazovány na spojích EC 460 (odjezd ze stanice Praha hl.n. každý den v 18:51) a EC 461 (odjezd ze stanice Gdynia Głowna každý den po 11 hodině večer). Každé kupé je k dispozici ve variantě Single, Double či Triple. Pasažéři se mohou během jízdy i osprchovat.
Cestování moderními vozy
Na území České republiky vlaky standardně tvoří celkem 4 vozy, respektive u nočních vlaků 5 vozů, včetně jednoho vozu první třídy dopravce PKP Intercity. Na palubě na území České republiky si mohou cestující zakoupit občerstvení formou palubního minibaru, který zajišťuje společnost JLV.
Další vozy, včetně jídelního vozu, jsou do soupravy přidávány ve Wrocławi a pocházejí od dopravce PKP Intercity.
„Od začátku příštího jízdního řádu v polovině prosince navíc plánujeme přidání bistrovozu, který nabídne všechny vyhlášené pochoutky od JLV a navíc tím rozšíříme i kapacitu soupravy,“ doplnil Michal Krapinec.
Každý den vyráží do Wrocłavi a k Baltskému moři čtyři páry vlaků. Ty nabízejí pasažérům jízdu v klimatizovaných vozech se zásuvkami a občerstvením. Vozidla jsou navíc vybavena komfortními sedačkami.
Nákup jízdenek
Podobně jako u všech dálkových vlaků národního dopravce i u Baltic expressu platí, že nejvýhodnější jízdenky je třeba zakoupit s předstihem. Při včasném nákupu jízdního dokladu je možné dojet k moři za méně než 750 Kč. Ceny jízdenek do Wrocławi pak začínají na cenách pod 400 Kč. Cena lůžkového příplatku v třílůžkovém oddíle je 759 Kč bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Cena jízdenky zahrnuje i hygienickou sadu a nově také uvítací balíček s drobným občerstvením. Ráno se pak cestující mohou těšit na sladkou či slanou snídani (dle preferencí).
Při on-line nákupu jízdenek na Baltic express na e-shopu Českých drah nebo v mobilní aplikaci Můj vlak obdrží zákazníci bezplatnou rezervaci místa k sezení, která je na polském území pro cestu nezbytná.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: České dráhy)









