Modernizace kladenské trati pokročila
Mezi železničními stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec byl obnoven provoz. Vlaky aktuálně využívají jen jednu kolej, dvoukolejný provoz bude spuštěn za necelý měsíc. Přestavba trati je součástí projektu modernizace trati Praha – letiště – Kladno.
Správa železnic zahájila přestavbu trati z Kladna do Kladna-Ostrovce v listopadu roku 2022. Aktuálně je rekonstrukce trati hotová zhruba ze dvou třetin. Zatím byla na trati provedena sanace železničního spodku a svršku a došlo k vybudování nových mostních objektů. Celá trať je nyní připravená na položení druhé koleje, k čemuž by mělo dojít 20. srpna 2024. Do konce prázdnin budou navíc zprovozněny výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město.
V současné době dál pokračují stavební práce na náhradě přejezdu v kladenské Wolkerově ulici silničním podjezdem. Příští rok přinese rekonstrukce trati například dokončení nového podchodu ve stanici Kladno. Rekonstrukce trati zahrnuje též výstavbu trolejového vedení a napájecí stanice.
V rámci modernizace trati došlo letos v květnu ke zprovoznění silničního podjezdu v ulici Petra Bezruče, jenž nahradil dosavadní železniční přejezd. Ve stanici Kladno pak mohou cestující již využívat dvě nová nástupiště.
Za největší přínos stavby je považováno zdvoukolejnění a elektrizace trati, zvýšení její propustnosti a také traťové rychlosti. Dále je nutné zmínit i vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem a v neposlední řadě propojení železniční a autobusové dopravy vytvořením přestupního terminálu na zastávce Kladno město.
Dokončení a financování stavby
Stavební práce na nové nádražní budově a celém přednádražím prostoru potrvají do konce roku 2026.
Rekonstrukci kladenské trati provádí společnosti EUROVIA CZ, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Finanční náklady stavby dosahují 4 686 819 513 Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Správa železnic)
