Modernizace opravárenské haly Českých drah v Šumperku je u konce
Opravárenská hala v Šumperku dostala novou přístavu, která prodloužila samotnou halu o dalších 15 metrů. Do haly tak bude možné uložit současné moderní vlaky celou svojí délkou. To přinese výrazně lepší podmínky pro údržbu vlaků.
Šumperské depo Českých drah se může pochlubit prodlouženou a zmodernizovanou opravárenskou halou. V rámci projektu byla realizována zejména stavba nové přístavby, jež prodloužila halu o dalších téměř 15 metrů.
Projekt modernizace šumperské haly přináší především mnohem kvalitnější podmínky pro údržbu i zvýšení efektivity práce.
„Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro svou náročnou a odpovědnou práci,“ informoval Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.
Nové podmínky v opravárenské hale umožňují údržbu motorových jednotek Stadler a vozů řady 810. Zaměstnanci Českých drah se v Šumperku starají také o motorové lokomotivy řady 750.7 a řady 754. V šumperském depu probíhá údržba vlaků v motorové a kruhové hale.
Novinky v hale
Přístavbou se délka haly prodloužila z původních 40 na současných 54 metrů. Mezi nové prvky v hale patří jeřáb o hmotnosti 12,5 tun, středová lávka, inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém a nové LED osvětlení.
Během modernizace haly došlo také k částečné úpravě kolejiště. Na přístavbě se dále nově nachází výrazné logo společnosti České dráhy.
Další informace
Stavební práce na šumperské hale trvaly celkem 14 měsíců. Finanční náklady projektu přesáhly 50 milionů Kč.
Dvě střediska údržby v Olomouckém kraji
V Olomouckém kraji se nachází dvě střediska údržba, jedno v Šumperku, druhé v Olomouci. Obě spadají pod Oblastní centrum údržby Východ.
I olomoucké středisko údržby aktuálně prochází modernizací. Na konci března zde byla zahájena modernizace jedné z hal. Tato hala bude prodloužena o 40 metrů, což dovolí správu nových jednotek RegioPanter druhé generace.
Další modernizace opravárenských dal
České dráhy se pravidelně starají o svá servisní zázemí a snaží se je rozšiřovat a modernizovat napříč republikou. Aktuálně tak dochází ke stavbě nových hal například v Havlíčkově Brodě či Chebu. Do budoucna chystají České dráhy modernizaci opravárenských hal například v České Třebové, Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.
Publikovala: Lucie Sogelová (České dráhy)
