Modernizace stanice Pačejov skončila! Opravená budova se otevře do konce roku
Správa železnic 30. listopadu slavnostně ukončila rekonstrukci stanice Pačejov na Klatovsku. Ta začala v červnu 2019 a zahrnovala optimalizaci přibližně 4,6 kilometru trati i kompletní přestavbu samotné stanice a blízké zastávky Kovčín.
Zhotovitelem stavby byla Společnost ŽST PAČEJOV tvořená firmami BERGER BOHEMIA, PORR, COLAS CZ a AŽD Praha. Celkové investiční náklady dosáhly téměř 1,3 miliardy Kč. Samostatnou akcí je oprava výpravní budovy v Pačejově, která skončí letos v prosinci.
Během uplynulých více než dvou let se v Pačejově nahradila nevyhovující úrovňová nástupiště novými s normovou výškou 550 mm nad kolejí. Stanice má nyní jedno vnější a jedno jednostranné nástupiště o délce 120 metrů. Před realizací stavby zde musely rychlíky zpomalovat až na 65 km/h, nyní mohou jet rychlostí až 100 km/h. „Odstranění propadu rychlosti přinese zkrácení jízdních dob vlaků na důležité spojnici Českých Budějovic a Plzně. Kromě samotné stanice Pačejov se renovovaly také části obou navazujících dvoukolejných úseků do Horažďovic předměstí a do Nepomuku,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Nový podchod zdobí kresby dětí
Přístup na nástupiště je novým podchodem, který zdobí kresby dětí z místní základní a mateřské školy. Ty Správa železnic společně se zhotovitelem vybírala z více než 100 návrhů. Výtvarník je pak během dvou dní „přenesl“ na stěny podchodu a šikmých přístupových chodníků. Součástí projektu byla i výstavba dvou nástupišť a přístřešku na zastávce Kovčín. V celém úseku proběhla rekonstrukce trakčního vedení, 4 mostů a 10 propustků a stavba opěrné zdi.
Opravou prochází také výpravní budova v Pačejově, stavební práce budou hotové do konce letošního roku. Objekt získal především novou střechu, vyměnila se okna a dveře, opravou a zateplením prošla fasáda.V interiéru se opravily zejména tři bytové jednotky a společné prostory. Cestujícím budou moci využít výrazně renovovanou čekárnu i veřejné toalety. Náklady na kompletní opravu výpravní budovy dosáhly 36,8 milionu korun.
Celkové investiční náklady akce s názvem Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti v km 299,650–304,009 činí 1,29 miliardy Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809 372 073 korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Autor: Bc. Filip Červinka (Zdroj: TZ Správa železnic)