Otevřít menu
Doprava dnes
-

Modernizace železniční trati do podorlické průmyslové zóny: Více vlaků a elektrický provoz

Správa železnic zahájila rozsáhlou modernizaci a elektrizaci železniční trati z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice, která povede ke zvýšení kapacity pro nákladní dopravu a zlepšení osobní přepravy.

12:01 / 14. března 2025
Modernizace železniční trati do podorlické průmyslové zóny: Více vlaků a elektrický provozi

Foto: Železničář

Tento projekt, jehož náklady dosahují přibližně 6,7 miliardy korun, by měl být dokončen do roku 2027.  

Zvýšení kapacity a rychlosti trati

Modernizace zahrnuje rekonstrukci více než 20 kilometrů dlouhého úseku trati. Jedním z hlavních cílů je zvýšení kapacity pro nákladní dopravu, což podpoří rozvoj průmyslové zóny Solnice/Kvasiny, kde se nachází významný závod automobilky Škoda Auto. Po dokončení modernizace budou moci vlaky na této trati jezdit rychlostí až 120 km/h, což zkrátí jízdní doby a zvýší efektivitu přepravy. Nové výhybny a stanice. Pro zvýšení propustnosti trati vzniknou nové výhybny Rašovice a Tutleky. Stanice Týniště nad Orlicí projde kompletní přestavbou, která zahrnuje modernizaci kolejiště a zlepšení zázemí pro cestující. V úseku mezi Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí přibude nová zastávka Lipovka, která zlepší dostupnost železniční dopravy pro obyvatele této oblasti.  

Bezbariérové přístupy a moderní informační systémy

Modernizace se dotkne i zastávek Lípa nad Orlicí a Čestice, kde budou vybudována nová nástupiště s bezbariérovým přístupem. Cestující ocení také instalaci moderních informačních tabulí s aktuálními odjezdy vlaků, což zvýší komfort a informovanost při cestování.  Elektrifikace trati a ekologické aspekty. Součástí projektu je elektrifikace celé trati střídavou napájecí soustavou. Tento krok umožní provoz ekologičtějších elektrických vlaků, což sníží emise skleníkových plynů a přispěje k ochraně životního prostředí. Během stavebních prací budou postupně budovány základy pro stožáry trakčního vedení, na které bude následně instalováno trolejové vedení.  

Financování projektu a evropské fondy

Projekt modernizace a elektrizace trati je navržen k spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Tato finanční podpora umožní realizaci tak rozsáhlého projektu, který přinese významné zlepšení dopravní infrastruktury v regionu. Význam projektu pro region. Modernizace trati z Týniště nad Orlicí do Solnice představuje klíčový krok pro rozvoj dopravní infrastruktury v podorlickém regionu. Zvýšení kapacity a rychlosti trati podpoří ekonomický růst průmyslové zóny Solnice/Kvasiny, zlepší dostupnost pracovních příležitostí a zvýší atraktivitu veřejné dopravy pro obyvatele i návštěvníky regionu. Díky těmto investicím se očekává nejen zlepšení kvality dopravy, ale také pozitivní dopad na životní prostředí díky snížení emisí a podpoře udržitelné mobility.

 

Autor: Martina Střasáková Zdroj: www.spravazeleznic.cz

zpět na články

inzerce

nahoru