Na Branickém mostě znovu začaly jezdit vlaky
Stavební práce na Branickém mostě pokročily do závěrečné fáze, a tak zde tento týden už začaly jezdit vlaky po jedné traťové koleji. S dokončením celé stavby se počítá letos v říjnu.
Rekonstrukce Branického mostu v Praze a navazující trati směrem do Krče trvá už jeden rok. Tento týden, v pondělí 1. července, se sem vrátily první nákladní vlaky, které zmiňovaný úsek v současnosti primárně využívají. Vlaky od této chvíle mohou jezdit po první traťové koleji, na té druhé budou probíhat stavební práce zaměřené na betonáže mostních desek a říms, odvodnění a hydroizolační systém. Součástí projektu budou i úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení.
Přidání druhé koleje na Branickém mostě přinese zvýšení průjezdnosti pražského uzlu. Díky tomu budou moct být na trať zavedeny i nové linky městské a příměstské železnice.
Stavební práce pokračují i v navazujícím úseku po novou odbočku Spořilov, kde i nadále zůstává pro cestující uzavřena zastávka Praha-Kačerov. Zde aktuálně probíhá výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště.
Dokončení celé stavby a zahájení plnohodnotného provozu plánuje Správa železnic letos v říjnu. Po rekonstrukci bude také celá trať sloužit při odklonu vlaků během plánované rekonstrukce Výtoňského mostu.
O Branickém mostě
Most o délce 950 metrů, lidově přezdívaný most Inteligence, slouží železniční dopravě už od roku 1964. Vybudován byl v letech 1949–1955. Most přemisťuje údolí Vltavy v jižní části Prahy mezi Malou Chuchlí a Braníkem a původně byl vybudován pro dvoukolejný provoz.
Financování stavby
Realizace stavby vyjde na 2 637 358 914 Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií a o národní financování se stará Státní fond dopravní infrastruktury.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR)