Na klíčové části hlavního koridoru začíná pravidelná obnova
Správa železnic začala opravovat jeden z nejfrekventovanějších úseků české železniční sítě. Na trati mezi Pardubicemi a Brandýsem nad Orlicí budou během následujících měsíců vyměněné nejopotřebovanější části kolejiště a přejezdů, opraví se nástupiště. Provoz dálkových vlaků bude během takzvané cyklické obnovy s omezením zachován.
Během prací budou vyměněné opotřebené kolejnice a pražce, obnovou projdou části výhybek a nástupiště v zastávkách Sruby, Dobříkov, Sedlíšťka a ve stanici Moravany. V celém úseku se upraví také zabezpečovací zařízení.
Oprava je rozdělená na dvě etapy. První část, která potrvá do listopadu, zahrnuje práce ve stanici Choceň a přilehlých mezistaničních úsecích. Druhý blok výluk pak proběhne v období od února do června příštího roku.
Dělníci budou pracovat vždy na jedné koleji, a to vždy v jednom mezistaničním úseku a v přilehlé stanici, na zbývající koleji bude provoz zachován. Během svařování kolejových spojek bude potřeba provoz krátkodobě přerušit, to ale Správa železnic směřuje do nočních hodin, tedy s minimálním vlivem na osobní dopravu. Práce vyjdou na přibližně 587 milionů korun.
Autor: Petr Dejnožka (zdroj: TZ SŽ).







