Na Konferenci Ženy ve stavebnictví jsme vyzpovídali Adélu Krenkovou, vedoucí ateliéru koncepce a dopravního plánování!
AFRY je architektonická, projektová a inženýrská společnost, která se snaží tvořit udržitelnou budoucnost s respektem k okolí, a to hlavně v dopravním průmyslu. Jednou z velkých žen na konferenci Ženy ve stavebnictví byla Adéla Krenková právě z AFRY, která řídí koncepci a dopravní plánování. Co nám exkluzivně prozradila?
Právě máme na starost rozvoj silniční a dálniční sítě
Paní Krenková, vy jste vedoucí ateliéru koncepce a dopravního plánování ve společnosti AFRY. Co Vaše pozice a práce obnáší?
V rámci práce koordinuju tým lidí. Mám pod sebou 40 lidí, takže zaštiťuji běžný provoz i zakázky, komunikuji se zákazníky, deleguji práci a rozdávám úkoly. Hlídám, aby vše probíhalo hladce, aby byli nejen zákazníci spokojení, ale také i my z hlediska dopravních zakázek.
Můžete prozradit, na jakých dopravních projektech momentálně pracujete?
Právě máme na starost rozvoj silniční a dálniční sítě, který zpracováváme pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR). S dalšími firmami máme možnost se podílet na koncepci železničního uzlu Praha. Tohle jsou takové dvě velké zakázky, které podle mého názoru budou trochu hýbat světem, až budou výsledky. Kolegové také dokončují plán udržitelné mobility pro Hradec Králové. Těch zakázek je mnoho, ale tohle jsou ty nejvýznamnější.
AFRY se snaží dostat do rovnováhy silnice, železnice a životní prostředí
Hovořila jste, že se doprava neustále vyvíjí. Vy jste zmínila koně, vlaky, teď jsou v módě elektromobily. Jaké to je pro Vás, jestli to tak můžu říct, „vyvíjet“ dopravu? (smích)
My ji samozřejmě nevyvíjíme. (smích) My jenom sledujeme trendy a přizpůsobujeme tak, aby docházelo ke koordinaci toho, jak by to mělo vypadat. Hlavně tak, aby se všem dobře žilo. To znamená, abychom dostali do rovnováhy silnice, železnice a životní prostředí. To stejné ve městech, kde chtějí lidé žít, aby měli dopravu, či někde parkovat. Je to vlastně o koordinaci prací a zajišťování dobrého žití.
Ženy ve stavebnictví jsou o ženách. Jaká pozitiva může podle Vás žena vnést do plánování dopravy? Myslíte si, že má žena větší cit pro detail?
Myslím, že nemá. Já mám vlastně 4 vedoucí oddělení, kterým zajišťuji provoz a všude jsou muži, kteří jsou detailisti přesně jako já. Není to o tom, že by muž měl větší cit pro detail, ale žena má jiný pohled na svět. To znamená, že je to opravdu o zajištění různorodosti toho oboru a vyvažování toho balancu.
Autor: Karel Geba
