Na Ostravsku bude zmodernizována další trať
Úsek mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem se dočká optimalizace a elektrizace. Správa železnic už na tuto část trati vybrala projektanta, kterým je společnost SUDOP BRNO.
Společnost SUDOP BRNO byla (s nabídkou ve výši 237 683 000 Kč) vybrána jako projektant optimalizace a elektrizace úseku mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem. SUDOP BRNO vypracuje projektovou dokumentaci pro povolení a provádění stavby.
V rámci projektu dojde ke kompletní přestavbě 14km dlouhého úseku. Kromě toho bude také přidána druhá kolej mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem.
Součástí rekonstrukce bude také elektrizace střídavou napájecí soustavou, která se v této části republiky dosud nepoužívá, postupně se ale zavede na celou železniční síť.
Optimalizace a elektrizace uvedené trati zahrnuje i modernizaci stanice Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku a Frýdek-Místek. Tyto železniční stanice budou upraveny pro obsluhu nákladních vlaků o délce až 740 m.
Přínosy stavby
Rekonstrukce trati v úseku Ostrava-Kunčice a Frýdek-Místek významně ovlivní železniční infrastrukturu v celém Moravskoslezském kraji.
Podstatné zlepšení zaznamenají cestující v příměstské dopravě, kde dojde ke zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h. To umožní zkrátit dobu jízdy mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem na polovinu.
Stavební práce by měly být započaty v roce 2026. Konec stavby se odhaduje na rok 2029.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Správa železnic)