Na úpravách koridoru mezi Lanžhotem a hranicí začnou pracovat železničáři
Ještě před koncem února začne Správa železnic pracovat na koridorovém úseku mezi Lanžhotem a státní hranicí se Slovenskem. V průběhu letošního a příštího roku projde trať úpravami, jež mají zajistit možnost zvýšení traťové rychlosti ze 120 na 160 kilometrů za hodinu. V tiskové zprávě mluvčí firmy Nela Friebová uvedla, že cena stavby je 596 milionů korun. Stavba je časově koordinovaná se slovenskou mezistátní hranicí a Devínskou Novou Vsí.
Stavba zahrnuje asi 1,5 kilometru dlouhý úsek končící před hraničním mostem přes řeku Moravu. Trať bude mít nový spodek i svršek a také trakční vedení. Upravovat se bude rovněž zabezpečovací a sdělovací zařízení. Vzhledem k tomu, že Slováci postaví nový most, který bude o něco vyšší, je nutné vést koleje před hraničním mostem výše než dosud.
Kvůli konstrukci, která nevyhovuje normám pro plánovaný provoz a vyšší rychlost, musejí stavbaři spolu s úpravami trati zbourat i čtyři mosty a nahradit je novými. Jediný přejezd přes místní komunikaci v daném úseku je dosud zabezpečen pouze světelným výstražným znamením. Nově bude osazen závorami.
Podle informací webu Zdopravy.cz bude po dobu opravy zpřístupněna pouze jedna kolej. Z tohoto důvodu nepojedou osobní vlaky z Břeclavi do slovenských Kútů. Bude-li potřeba zastavit provoz zcela, vlaky pojedou z Břeclavi přes Hodonín do Holíče a dále do Kútů.
Po dokončení stavby a modernizace slovenské trati do Bratislavy se čas jízdy mezi Brnem a Bratislavou zkrátí. Dnes cestu dlouhou 141 kilometrů zvládnou vlaky zhruba za hodinu a půl.
Publikovala: Dagmar Lánská (Zdroj: ČTK)