Naplno se rozjíždí revitalizace trati z Lovosic do České Lípy. Začínají nepřetržité výluky
Od konce loňského roku provádí Správa železnic revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa. Práce už příští týden postoupí do další fáze, která si vyžádá nepřetržité výluky. Od pondělí bude přerušen vlakový provoz v celém úseku mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Toto omezení skončí 22. dubna. Výluky na různě dlouhých úsecích pak potrvají do začátku srpna.
Koncem loňského listopadu došlo k předání staveniště zhotoviteli. Jeho úkolem je provést celkovou revitalizaci trati. Práce budou probíhat z velké části na území Ústeckého kraje v úseku Žalhostice – Liběšice (mimo). Zde dojde ke zvýšení rychlosti až na 100 km/h. Do rekonstrukce jsou v Libereckém kraji zahrnuty vybrané mosty, propustky a přejezdy.
Záměrem stavby je zrychlení železniční dopravy a zvýšení bezpečnosti provozu. V úseku mezi Žalhosticemi a Liběšicemi dojde k renovaci železničního spodku a výměně kolejového roštu. Modernizací projde také sdělovací a zabezpečovací zařízení.
Kompletní přestavbou projde stanice Žalhostice. Získá dvě nová bezbariérová nástupiště. Nové nástupiště se vybuduje i v zastávce Trnovany. U vybraných železničních přejezdů, před nimiž musí vlaky kvůli špatným rozhledovým poměrům zpomalovat, se zvýší zabezpečení.
Aktuálně se provádí zejména kácení dřevin a výstavba nového dispečerského pracoviště na ústředním stavědle v Lovosicích. Od příštího týdne začnou práce též na železničním spodku a svršku. To si vyžádá nepřetržité výluky, které zasáhnou různě dlouhé úseky.
Termíny výluk dle vybraných úseků:
7. 3. – 22. 4. 2022 Lovosice – Česká Lípa
23. 4. – 29. 6. 2022 Lovosice – Blíževedly
30. 6. – 4. 8. 2022 Litoměřice horní nádraží – Blíževedly
Celkové náklady investiční akce činí 1 135 828 991 Kč. Realizací je pověřena Společnost pro revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa. Tvoří ji firmy AŽD a EDIKT. Práce mají být dokončeny v listopadu tohoto roku.
Stavba je navržena k financování z Evropského finančního Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy.
Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: www.spravazeleznic.cz)