Nejdelší most stavby dálnice D7 u Loun prošel zatěžovací zkouškou
Na stavbě dálnice D7 u Loun proběhly v pondělí 17. října zatěžovací zkoušky nejdelšího mostu, při kterých se ověřuje jeho nosnost a pružnost. Zatěžovací zkouška proběhla ve 3 fázích. Čtyři čtyřnápravové nákladní vozy o celkové hmotnosti 120 tun se postavily na vyznačená místa a most zatížily na dvou místech u kraje a následně i uprostřed.
Ředitelství silnic a dálnic pomocí měřících přístrojů umístěných pod mostem zjistilo jeho průhyb. Dochází tak k simulaci zatížení mostu v běžném provozu, které je dané výpočtem. Tento most, v pořadí druhý na úseku stavby ve směru na Prahu, dosahuje délky 156 metrů, skládá se ze šesti polí a je široký 14 metrů.
Zatěžovací zkouška proběhla za úplného uzavření mostu a v době, kdy je mostní objekt kompletně vystrojený – je na něm zhotovená vozovka, zábradlí i svodidla. Jeho nově postavená nosná konstrukce dosahuje životnosti až 100 let.
Stavbu s předpokládanou hodnotou téměř 1 mld. Kč bez DPH realizuje společnost Eurovia CS, a.s. a Herkul a.s. Její kompletní dokončení plánujeme v druhé polovině roku 2023. Aktuálně se dokončuje jízdní pás ve směru na Prahu, který se pro řidiče plánuje pustit do provozu 27. října 2022. Uvedlo Ředitelství silnic a dálnic na svých webových stránkách.
Autor: Filip Červinka (zdroj: TZ ŘSD)
