Otevřít menu
Doprava dnes
-

Nejmodernější vlaky v ČR jezdí hlavně na západ Čech, kam jezdí i Vectrony

České dráhy od neděle nasadily na západočeské tratě své nejmodernější lokomotivy v ČR. Mezi tyto moderní vlakové soupravy, které obsluhují Západní expresy a Krušnohorsko, patří komfortní Interjet či nejmodernější elektrická lokomotiva Siemens Vectron. Spěšný vlak mezi Karlovými Vary, Chebem a Plzní zajišťuje bezbariérový RegioPanter.

7:22 / 14. června 2022
Nejmodernější vlaky v ČR jezdí hlavně na západ Čech, kam jezdí i Vectronyi

Foto: Vlak RegioPanter. Zdroj: ČD.

Od neděle rozšiřujeme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem souprav InterJet, což jsou nejmodernější expresní soupravy, a také nejmodernějších elektrických lokomotiv v Evropě Siemens Vectron,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, a dodává: „Od neděle rozšiřujeme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a během června jich tam nasadíme celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech tak nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které v České republice jezdí.“

České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a skoro třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h, mají výkon skoro 9 000 koní a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybaveny jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a evropským zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojeny se soupravami InterJet, které nabízejí na své palubě vysoký komfort a množství služeb pro cestující.

„InterJety nabízejí všechno, co cestující očekává od moderního vlaku. Pohodlný interiér, klimatizaci, zásuvky na dobíjení mobilů nebo palubní Wi-Fi síť. Naše vlaky však mají i něco navíc, například dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů. Představují tak ideální způsob cestování s využitím času na práci nebo odpočinek, a to jak na koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, tak na Podkrušnohorské magistrále mezi více než desítkou zdejších měst a dál do Prahy,“ říká Jiří Ješeta.

Na palubě InterJetů funguje také minibar s nabídkou drobného občerstvení a nápojů, jako je káva, čaj, nealkoholické nápoje či pivo. Moderní soupravy nabízejí i další služby, např. pro vozíčkáře nebo cykloturisty. Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí např. palubní Wi-Fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.    

Jednotky InterJet nabízejí rychlé a komfortní cestování mezi Prahou a západními Čechami na lince Ex6 (Praha - Plzeň - Cheb) a na lince R15 (Praha - Ústí nad Labem - Cheb). Velkoprostorové vozy 1. a 2. třídy umožňují také přepravu kol, dětských kočárků a jsou uzpůsobeny i pro přepravu imobilních osob na invalidním vozíku. InterJet je jako první vlak ve střední Evropě vybaven speciálními okny pro zajištění silného mobilního signálu uvnitř vlaku. Samozřejmostí je wifi připojení k internetu zdarma. Lokomotiva Siemens Vectron patří k nejmodernějším lokomotivám na českých kolejích, tento typ lokomotivy navíc táhnul francouzské TGV na veletrh RAIL BUSINESS DAYS. Soupravy RegioPanter jsou třívozové nebo dvouvozové. Třívozové vás svezou jako osobní nebo spěšné vlaky na důležitých elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji, Pardubickém kraji, Královéhradeckém kraji, Plzeňském kraji a Olomouckém kraji. Dvouvozové RegioPantery můžete využít v Jihočeském kraji a Moravskoslezském kraji.

Čísla o nových vlacích

Lokomotiva Siemens Vectron

  • maximální rychlost 200 km/h
  • výkon 6 400 kW
  • 3 napájecí soustavy (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC)
  • hmotnost 89 tun

Souprava InterJet

  • 333 míst k sezení, z toho 55 v 1. třídě;
  • 3 místa pro invalidní vozíky
  • 8 míst pro jízdní kola
  • 132 metrů délka jednotky
  • 200 km/h maximální rychlost soupravy

Jednotka RegioPanter

  • maximální rychlost 160 km/h
  • výkon 1320 kW
  • délka 52,9 m
  • počet míst k sezení 140, z toho 8 v 1. třídě
  • hmotnost prázdné soupravy 105 tun
  • 2 napájecí soustavy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ČD)

Nejmodernější vlaky v ČR jezdí hlavně na západ Čech, kam jezdí i Vectrony Foto: Interiér vlaku InterJet. Zdroj: ČD.. Nejmodernější vlaky v ČR jezdí hlavně na západ Čech, kam jezdí i Vectrony Foto: Interiér vlaku InterJet. Zdroj: ČD.. Nejmodernější vlaky v ČR jezdí hlavně na západ Čech, kam jezdí i Vectrony Foto: Lokomotiva Siemens Vectron. Zdroj: ČD..
zpět na články

inzerce

nahoru