Otevřít menu
Doprava dnes
-

Největší hybridní loď světa se bude plavit mezi Británií a Francií

Cestující mezi Británií a Francií má v příštích letech přepravovat hybridní loď. Ta bude podle jejího provozovatele největší, jaká kdy byla postavena. Informoval o tom server CNBC.

6:17 / 24. června 2022
Největší hybridní loď světa se bude plavit mezi Británií a Franciíi

Foto: erryshippingnews.com

Kapacita baterií lodi Saint-Malo bude činit 11,5 megawatthodin (MWh), což je přibližně dvojnásobek toho, co se obyčejně používá pro hybridní pohon v námořních plavidlech.

Princip hybridních lodí spočívá v možnosti pohonu zkapalněným zemním plynem, bateriemi nebo kombinací obojího.

Podle společnosti Brittany Ferries, provozovatele lodi, má být plavidlo dodáno v roce 2024. Krátce poté se k flotile firmy připojí druhá, zatím bezejmenná, hybridní loď. Ta bude obsluhovat trasu mezi přístavy Portsmouth s Caen.

Firma Stena RoRo staví pro společnost Brittany Ferries celkem tři hybridní lodě. Při stavbě využívá technologie finské firmy Wärtsilä. „Velikost baterií umožní plavidlům plný provoz s využitím obou lodních šroubů a všech trysek k bezemisnímu manévrování v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí," vysvětlil šéf finského podniku Hakan Agnevall.

Námořní doprava zanechává velkou ekologickou stopu. Nezisková organizace Transport & Environment uvádí, že lodě představují značný zdroj spotřeby ropy a emisí v EU. Podle této organizace v roce 2019 spotřebovala unijní lodní doprava 12,2 % všech pohonných hmot v dopravě v Evropské unii.

Dle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) byla v roce 2020 z celosvětového hlediska mezinárodní lodní doprava odpovědná za zhruba 2 % emisí oxidu uhličitého souvisejících s energií.

Nové hybridní lodě nahradí dvě z nejdéle sloužících plavidel flotily, a to Bretagne a Normandie.  

 

Publikoval: Petr Dejnožka (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru