Otevřít menu
Doprava dnes
-

Nové řešení národního vlakového zabezpečovače TBL1+ schváleno pro belgickou železniční síť

Společnost The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, ohlásila certifikaci a vydání prvního z nových národních řešení automatického vlakového zabezpečovače třídy B, TBL1+ pro vozidla provozovaná na belgické národní železniční síti.

20:07 / 28. října 2024
Nové řešení národního vlakového zabezpečovače TBL1+ schváleno pro belgickou železniční síťi

Foto: arci.cz

„Jedná se o důležitý validační milník pro nás i našeho předního zákazníka a blízkého spolupracovníka, společnost Lineas. Jde o začátek cyklu sériové modernizace jejich flotily HLD77, v jehož rámci dojde k instalaci systému TBL1+ do zmíněných lokomotiv, jejich oživení a následnému navrácení do provozu. To bude provedeno po získání autorizace od ERA/DVIS. Vzhledem k tomu, že platforma již obsahuje funkce BTM a odometrie, bude vozový park připraven na softwarový upgrade na ETCS v letech 2025-2026. Certifikace našeho řešení ETCS by měla být připravena v průběhu příštího roku,“ říká Alexander Betis, Managing Director v The Signalling Company.

Systém iEVC-RailOS, který jako první v oboru splňuje důležitou normu úrovně integrity bezpečnosti 4 (SIL4) pro kritické železniční aplikace, využívá standardní hotový výpočetní hardware (iEVC) s operačním systémem RailOS od TSC, vysoce efektivním a bezpečným operačním systémem pracujícím v reálném čase.

„Vydání systému TBL1+ představuje první krok realizace vize iEVC-RailOS, kterou sdílíme a která byla nastartována včasnou investicí společnosti Lineas do TSC. Nyní můžeme pokračovat v našem programu modernizace s vědomím, že máme na palubě flotily HLD77 digitální železniční platformu připravenou na budoucnost; platformu, kterou lze během provozní životnosti flotily modernizovat a podpořit tak vývoj ETCS Baseline 3 až 4 a dalších aplikací,“ poznamenává Kurt Coffyn, COO společnosti Lineas.

„Vize spočívá v odklonu od modernizace vozidel výhradními dodavateli, která vyvolává potřebu dalšího hardwaru a softwaru, jenž je neúměrně drahý, zabírá drahocenný prostor, prodlužuje dobu odstavení lokomotivy a zvyšuje náklady na údržbu. Místo toho máme nyní digitální železniční platformu, která spotřebovává nepatrné množství místa, a proto se snadněji integruje. Navíc nám poskytuje přístup k systému ETCS a velkému množství dalších aplikací, které nám může dodat TSC nebo jejich certifikovaní vývojoví partneři RailOS,“ dodává Bruno Vanlede, vedoucí oddělení správy vozového parku společnosti Lineas

Autor: Petr Dejnožka (zdroj: TZ ACRI)

zpět na články

inzerce

nahoru