Otevřít menu
Doprava dnes
-

Došlo ke zprovoznění obchvatu Jaroměře

ŘSD zprovoznilo obchvat Jaroměře na silnici I/33 v Královéhradeckém kraji. Obchvat navazuje na část dálnice D11 Smiřice – Jaroměř a odvede tranzitní dopravu z okolních obcí. Na silnici I/33 by se měl ještě letos začít stavět také obchvat Náchoda.

17:53 / 10. září 2024
Došlo ke zprovoznění obchvatu Jaroměřei

Foto: Stavba obchvatu Jaroměře zahrnovala výstavbu 45 stavebních objektů. Zdroj: MD ČR

V pondělí 9. září 2024 byl otevřen ochvat Jaroměře na silnici I/33, jehož stavba trvala dva roky.

„Obchvat Jaroměře propojí stávající silnici I/33 s nedávno dostavěným novým úsekem dálnice D11. Významně uleví občanům v dopravně dlouhodobě přetížené Jaroměři a přilehlých obcích. Po silnici I/33, která je důležitou komunikací mezinárodního významu, projede denně přes 15.000 aut, z toho značná část kamionů, které dusí centrum města. Pro řidiče bude nyní cesta výrazně plynulejší a bezpečnější,“ popsal Martin Kupka, ministr dopravy.

Trasa obchvatu Jaroměře vede z okružní křižovatky v Hořenicích a pokračuje až do Velkého Třebešova, kde se napojuje na obchvat České Skalice. Silnice I/33 je s trasou nové přeložky propojená díky mimoúrovňové křižovatce Dolany. Zajímavým prvkem stavby obchvatu je tzv. báňská metoda, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) použilo při ražbě kanalizačního mikrotunelu. Tunel s průměrem 60 centimetrů se nachází devět metrů pod úrovní terénu a byl vybudován kvůli odvodnění silnice.
 
„Vzhledem k důležitosti stavby moc oceňuji, že se ji podařilo zrealizovat během dvou let. Nejnáročnějším stavebním objektem byla téměř půl kilometru dlouhá a 15 metrů vysoká estakáda v Hořenicích, po které nová přeložka překonává řeku Labe a záplavové území. Na silnici I/33 nám zbývá vybudovat ještě obchvat Náchoda, na který aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele s předpokládanou hodnotou zakázky 4,05 miliardy Kč bez DPH. Realizaci stavby chceme zahájit ještě letos,“ sdělil Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.

„Zprovoznění obchvatu přineslo neskutečnou euforie. A to nejen mojí, ale všech lidí, kteří byli dotčeni tranzitním provozem v rámci Jaroměře. Nyní už máme možnost porovnávat - neklepou se nám domy a jen z dálky sledujeme, jak auta sviští po obchvatu,“ neskrývá spokojen starosta Jaroměře Jan Borůvka. 

Sám sledoval průběh stavby velmi pečlivě: „Byl jsem v napětí, aby byla přízeň počasí a stihlo se vše v termínu. Kolikrát mi přišlo, že dělníci pracovali po tmě a svítili si na to. Byl jsme i u přípravných prací, když jsem ještě působil na ministerstvu dopravy a podařilo se nám obchvat zařadit jako významnou stavbu do přílohy liniového zákonu. I díky tomu se vše opravdu stihlo dokončit tak, jak bylo plánováno.“

Obchvat Jaroměře je jednou ze staveb, jež má ulehčit přetížené silnici I/33. V roce 2021 byl v rámci těchto kroků zprovozněn už úsek D11 Smiřice – Jaroměř dlouhý přes 7 kilometrů.

Stavba „I/33 Jaroměř, obchvat“ dlouhá 6,5 kilometrů vyšla na 689 milionů Kč bez DPH a je spolufinancována v rámci Programu Doprava 2021-2027 (OPD3) z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR)

Došlo ke zprovoznění obchvatu Jaroměře Foto: Slavnostní otevření obchvatu. Zdroj: MD ČR. Došlo ke zprovoznění obchvatu Jaroměře Foto: Mapa zprovozněného obchvatu Jaroměře. Zdroj: MD ČR.
zpět na články

inzerce

nahoru