Otevřít menu
Doprava dnes
-

Oprava kilometrové tramvajové trati na Koterovské v Plzni začne 1. června

První červnový den začne ve frekventované Koterovské ulici v Plzni oprava kilometr dlouhého úseku tramvajové trati za 70 milionů Kč včetně DPH. Výluka na lince číslo 2 potrvá do konce letních prázdnin.

14:39 / 23. května 2022
Oprava kilometrové tramvajové trati na Koterovské v Plzni začne 1. června i

Foto: M. Pecuch/ www.plzen.eu

Michal Vozobule (TOP 09), náměstek primátora, ČTK řekl, že koleje od náměstí Generála Píky po Světovar jsou ve špatném technickém stavu. Tramvaje tak musí v některých místech projíždět velmi pomalu.

Trať pochází z roku 1962. Poslední větší opravou prošla v roce 1997. Asfaltový povrch, v němž byly kolejnice zalité, tehdy nahradily panely. V loňském roce se jejich stav výrazně zhoršil. Bylo proto nutné snížit rychlost tramvají i na deset kilometrů za hodinu. "Skokové zhoršení tratě v kritickém úseku před konečnou nás přimělo k urychlení opravy. Kvůli technologii i provozu byla naplánována tak, aby omezila minimum cestujících. Proto začne 1. června a výluka má skončit už na konci prázdnin," doplnil Vozobule.

Klíčový problém na trati představují koleje a takzvané BKV panely. Tedy železobetonový typ se žlábky, v nichž jsou koleje uloženy. Nahrazují pražce, kdy horní plocha panelu plní současně i roli krytu. Původně maďarskou technologii použila v ČR poprvé Praha v roce 1977. V Plzni potom poprvé na Slovanské třídě v roce 1982. Životnost panelů pokládaných na rovný asfalt nebo beton je deset až třicet let. Na Koterovské jsou už na hranici životnosti. "Hlavně vinou koroze ocelových částí, ale i nestabilitě jsou dále nepoužitelné. Nová technologie umožní ponechat původní podkladní betonovou desku a díky plochým ocelovým pražcům navrátit kolejnice a asfaltový kryt. Technologie byla v malé míře použita při dokončované rekonstrukci vozovny Slovany, takže větší použití do samotné tratě je v Plzni premiérou," uvedl Jan Hakl ze správy veřejného statku města. Umožní rychlé i cenově výhodné řešení pro dalších dvacet pět let provozu.

Výluka na lince číslo 2 začne dne 1. června. V pracovních dnech bude část spojů v době špičky ukončena už na Mikulášském náměstí. Další budou končit na náměstí Generála Píky. Zde obousměrná tramvaj přejede na druhou kolej a změní směr jízdy. Cestující budou moci místo výlukových autobusů využívat prodlouženého spoje tramvajové linky číslo 1. Ta pojede přes zastávku u vozovny na konečnou Světovar. Náhradní doprava mezi náměstím Generála Píky a zastávkou Brojova zajištěna nebude. Cestující mají v docházkové vzdálenosti linky 12, 29 a 30. Stavební práce se dotknou také řidičů aut. Ti budou muset použít objízdnou trasu po Francouzské, Slovanské a K Dráze.

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru