ORLEN Unipetrol má kompletní flotilu VectronůMS
Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, jeden z největších železničních nákladních dopravců v České republice, úspěšně dokončila rozsáhlý modernizační projekt, jehož cílem bylo obnovit a sjednotit vozový park. Završení sedmiletého programu znamená zařazení již jedenácté vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron MS do provozu.
Tento krok výrazně posiluje konkurenceschopnost společnosti nejen v Česku, ale i na klíčových mezinárodních trzích.
„Zařazením poslední lokomotivy Siemens Vectron završujeme jeden z největších investičních projektů v historii naší železniční dopravy. Díky těmto interoperabilním lokomotivám s nejmodernějšími technologiemi zvyšujeme spolehlivost, bezpečnost a ekologičnost našich přepravních služeb,“ uvedl Mariusz Wnuk, generální ředitel a předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.
Špičková technika pro evropské tratě
Lokomotivy Siemens Vectron MS, vyráběné v Mnichově, jsou navrženy pro efektivní a bezpečný provoz v celé střední Evropě. Umožňují plynulý přeshraniční provoz bez nutnosti výměny hnacích vozidel, což je zásadní zejména pro chemické a petrochemické zboží, které společnost přepravuje. S výkonem 6 400 kW a maximální rychlostí 160 km/h jde o stroje, které odpovídají nejpřísnějším evropským technickým i environmentálním standardům. Od roku 2025 bude navíc na některých železničních koridorech v České republice povinný evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS, kterým jsou Vectrony plně vybaveny.
„Společnost ORLEN Unipetrol Doprava dlouhodobě sází na spolehlivost a technologickou vyspělost lokomotiv Siemens Vectron. Jsme rádi, že se naše lokomotivy staly klíčovou součástí její flotily a pomáhají naplňovat její strategické cíle v oblasti udržitelnosti a efektivity,“ dodal Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika.
Více přeprav, méně emisí
Vozidla Siemens Vectron MS jsou nejen technicky vyspělá, ale také výrazně ekologičtější než starší generace lokomotiv. Patří tak do dlouhodobé strategie skupiny ORLEN Unipetrol, která si klade za cíl dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050. Mezitím plánuje snížit své emise CO₂ o 25 % už do roku 2030. Moderní flotila pomáhá společnosti dosahovat těchto cílů bez kompromisů na výkonu nebo spolehlivosti.„První lokomotivu Siemens Vectron MS jsme zařadili do naší flotily v říjnu 2017. Od té doby jsme s těmito lokomotivami najeli více jak 5 550 000 kilometrů a přepravili více než 10 milionů tun především chemického materiálu a zboží. Díky těmto moderním univerzálním lokomotivám se nám podařilo zvýšit objem přepravených produktů a současně optimalizovat celkové náklady na provoz našeho vozového parku,“ popsal Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti ORLEN Unipetrol Doprava.
Posílení pozice v Evropě
Díky interoperabilitě lokomotiv může ORLEN Unipetrol Doprava efektivněji obsluhovat trasy nejen v rámci České republiky, ale i v Německu, Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku. Moderní vozidla tak přispívají nejen k ekologickému, ale také k obchodnímu růstu firmy. Zařazení jedenáctého Vectronu není jen symbolem ukončení modernizační fáze, ale i začátkem nové etapy, ve které bude důraz kladen na digitalizaci, efektivní dispečink a rozšiřování služeb v rámci mezinárodní železniční přepravy.
Autor: Martina Střasáková Zdroj: dnoviny
