Podíl čínských výrobců elektromobilů narůstá
Zatímco v loňské statistice největších světových výrobců elektrických vozidel (za první tři roční čtrvrltetí) se za Teslou seřadily tradiční automobilové koncerny, letos už je střídají čínské firmy.
Konkrétně, jak vyplývá z údajů portálu EV-Volumes, z první “pětky” vypadlo třeba BMW, aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a Hyundai.
První místo v žebříčku zahrnujícího producenty jak “čistých” elektromobilů, tak rovněž vozidel s pohonem plug-in hybrid, patří sice nadále americké Tesle, ovšem její podíl se zmenšil – z loňských 18 procent na necelých 15. Tesla samozřejmě vévodí rovněž pořadí výrobců bateriových elektromobil, když za prvních devět měsíců prodala 627 tisíc svých vozů. To znamená podíl 21,5 procenta a zmenšení jejího podílu o více než čtyři procentní body.
Volkswagen, který je v souhrnné kategorii druhou světovou značkou, si ovšem oproti loňsku také pohoršil. Byť v jeho případě je to jen o 0,7 procenta z loňských 13.
Třetí a čtvrtá pozice již patří Číňanům. Úspěšnější je koncern SAIC, za ním následuje BYD. Dohromady dosáhnou na podíl téměř 19 procent, Na páté příčce je pak evropsko-americký koncern Stellantis. Tato pětice ovládá 52 procent celosvětového trhu s osobními elektrickými vozy.
Seznam pěti nejúspěšnějších výrobců “čistých” elektromobilů obsahuje až na jednu výjimku stejná jména. Jen Volkswagen v této kategorii již klesl na třetí pozici (za druhý SAIC) a na pátém místě je místo Stellantisu korejská skupina Hyundai Motor Group.
Letos se zatím od ledna do září na světě prodalo 2,9 milionu bateriových elektromobilů. Dohromady s plug-in hybridy pak čtyři a čtvrt miliónu.
Autor: Jakub Cimburek (zdroj: ČTK)