Otevřít menu
Doprava dnes
-

Poruba má nejmodernější tramvajový úsek v Ostravě. Přibudou další

Změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy prošlo 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ulicí 17. listopadu a Martinovskou. Zrekonstruovaná trať v ul. Opavská v Ostravě-Porubě je tišší a zatravněná.

19:52 / 2. září 2022
Poruba má nejmodernější tramvajový úsek v Ostravě. Přibudou dalšíi

Foto: www.sdp-cr.cz

Moderní systém zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací z provozu tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) také opravil nástupiště tří tramvajových zastávek. Jedná se o zastávku Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, ve směru do centra.

Modernizace ve výši 236 milionů korun představuje největší letošní investici DPO do infrastruktury. Stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava EU ve výši 85 % uznatelných nákladů.

Práce probíhaly v průběhu celých prázdnin tak, byla aby trať zprovozněna souběžně se zahájením školního roku. Na novém úseku trati je tedy od 1. září ukončena tramvajová výluka. Z důvodu drobných dokončovacích prací však omezení silničního provozu potrvá až do poloviny září, s výjimkou křižovatky Opavská-Sokolovská-Porubská. Ta bude již průjezdná. Kompletně by stavba měla být dokončena ještě v září, a to včetně vybavení zastávek.

„Víme, že si někteří lidé v Porubě stěžovali na to, že na modernizaci tratě pracujeme i o víkendech a v noci. Chtěl bych touto cestou všem Porubanům poděkovat za trpělivost. Snažili jsme celou stavbu zvládnout co nejdříve a hlavně v termínu. Poruba je důležitý a velký městský obvod, diskomfort v podobě tramvajové výluky a nezbytného přestupování na náhradní autobusovou dopravu jsme chtěli obyvatelům zkrátit na nutné minimum. Zbývají ještě drobné dokončovací práce, které už ale lze provádět za provozu. Věříme, že všichni Porubané ocení tišší, modernější a zatravněnou trať, která jim bude dlouho sloužit,“ uvedl k modernizaci tramvajové trati Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO.

Primátor města Tomáš Macura věří, že provedenou investici ocení jako významnou změnu k lepšímu cestující i obyvatelé Poruby. Podle něj je zlepšení komfortu cestování a kvality bydlení v částech, jimiž trať vede, patrné na první pohled: „Právě Poruba a její obyvatelé se nyní mohou těšit z nejmodernějšího tramvajového úseku ve městě. Určitě si jej rádi vyzkouší i zarytí automobilisté a snad aspoň někteří z nich u cestování městskou hromadnou dopravou už zůstanou trvale,“ věří primátor a v nastaveném směru chce pokračovat. „Kontinuální zlepšování úrovně cestování v městské hromadné dopravě je jednou z našich dlouhodobých priorit. Chci současně poděkovat Dopravnímu podniku Ostrava, coby investorovi, i zhotoviteli, firmě TSS Grade, za zvládnutí této náročné investice ve velmi krátkém termínu,“ dodal.

Starostka městského obvodu Poruba Lucie Baránková Vilamová primátorova slova ještě doplnila: „Chtěla bych poděkovat dopravnímu podniku i stavební firmě za rychlost, se kterou rekonstrukci tratě zvládli. Byla radost sledovat, jak se Opavská za pouhé dva měsíce změnila k lepšímu. Pro Porubu znamená rekonstrukce výrazné zkvalitnění veřejného prostoru, protože zelený povrch vypadá mnohem lépe než ten předchozí. Ocenit bych chtěla i zvýšení komfortu pro cestující, kteří budou mít k dispozici moderní zastávky, i snížení hlučnosti, což budou kvitovat především lidé, kteří žijí v okolí. Opět se potvrzuje, že ostravská městská hromadná doprava patří ke špičce nejenom v České republice.”

V polovině září naváže DPO na tyto práce modernizací tratě v Ostravě-Jihu. V těchto místech vznikne rychlejší a „voňavá“ tramvajová trať. Rekonstrukcí projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, jenž vede na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde tak již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje mohou, jako jediné v ČR, jezdit rychlostí až 80 km/h. Trať, kolem níž přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin, bude prvním takto zmodernizovaným místem v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu letošního roku. Náklady na vybudování nové trati přesahují částku 85 milionů korun; hrazeny budou částečně ze zdrojů DPO a také z dotací EU.

Podle Martina Bednáře, starosty městského obvodu Jih, má být městská doprava příjemná, rychlá a nemá obtěžovat okolí. „Nutná oprava trati na Horní ulici v Hrabůvce umožní zlepšit všechny uvedené podmínky. Ze zkušenosti vím,  že si obyvatelé zvyšování kvality cestování MHD všímají a kladně je hodnotí. Budu rád za všechny opravené úseky na Jihu,“ uvedl.  

V dotčeném úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD zajistí náhradní autobusová doprava. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba takzvané rychlé pruhy v ulici Horní od kruhového objezdu po ulici Jiřikovského.

Nové tyrkysové tramvaje DPO mohou v současnosti jezdit vyšší rychlostí, tedy až 80 km/h, na úsecích Nová Ves Vodárna - Svinovské mosty a Důl Zárubek – Hranečník. Od roku 2021 potom i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko - Dolní Vítkovice.

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: www.sdp-cr.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru