Otevřít menu
Doprava dnes
-

Práce na železniční trati z Blanska do Brna se rozšíří až po Svitavy! Můžeme se těšit ale na rychlejší cestování!

V současné době probíhá na železniční trati mezi Brnem a Blanskem výluka, kterou způsobily práce na rekonstrukci tamního úseku. Tato rekonstrukce se pomalu rozšíří i do Svitav, odkud lidé budou používat náhradní autobusovou dopravu. Tyto práce byly avizovány Správou železnic již v roce 2021 a přinesou zvýšení rychlosti a bezpečnosti cestování.

20:00 / 26. května 2022
Práce na železniční trati z Blanska do Brna se rozšíří až po Svitavy! Můžeme se těšit ale na rychlejší cestování!i

Foto: Správa železnic

Místo rychlíků pojedou na trase Brno - Svitavy tři autobusové linky

Výluka na železniční trati mezi Brnem a Blanskem, se kterou se potýkají cestující již od poloviny loňského prosince, nabude od 1. června do 26. srpna ještě většího rozsahu. Vlaky neprojedou kvůli opravám trati ani z Březové nad Svitavou do Svitav a mezi Blanskem a Březovou nad Svitavou bude napěťová výluka, nebudou tudy tak jezdit elektrické vlaky. Rychlíky z Prahy proto nebudou končit v Blansku, ale už ve Svitavách a cestující z osobních vlaků, kteří jezdí z Brna dále než do Blanska, čeká složitější cesta. Vyplývá to z tiskové zprávy společnosti Kordis JMK. Od 1. do 7. června nebudou vlaky navíc jezdit vůbec mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí.

Místo rychlíků pojedou na trase Brno - Svitavy tři autobusové linky. Všechny budou označené xR19 a na čele autobusu bude cílová stanice. První linka zastaví v Březové a Letovicích a denně bude možné převážet kola. Druhá zastaví v Březové, Letovicích, Skalici a Boskovicích a pojede pouze v trase Svitavy - Blansko. Kola bude možné vozit pouze o víkendech a o svátcích. Třetí linka pojede mezi Brnem a Skalicí bez dalších zastávek a ve Skalici budou zajištěné přípoje na autobusové linky.

V Blansku budou navazovat autobusy směrem do Letovic v hodinovém intervalu

Osobní vlaky pojedou mezi Brnem a Blanskem jako dosud. V Blansku budou navazovat autobusy směrem do Letovic v hodinovém intervalu. V ranní a odpolední špičce pracovních dnů budou v úseku Blansko – Skalice vybrané spoje náhradní dopravy z Brna do Blanska prodloužené přes Rájec-Jestřebí až do Skalice tak, aby "půlily" hodinový interval osobních vlaků ve výše uvedeném úseku na 30 minut a byly zajištěné přípoje ve Skalici na další regionální spoje.

Místo vlaků budou jezdit autobusy také mezi Skalicí nad Svitavou a Velkými Opatovicemi, aby bylo možné zachovat přípoje směr Blansko, rozsah dopravy zůstane stejný. Náhradní doprava bude jezdit i v úseku Letovice - Svitavy.

První červnový týden a pak ještě prvních deset dnů v srpnu nepojedou vlaky mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí kvůli stavbě silničního nadjezdu. Místo vlaků pojedou autobusy. Lidé si také musí dát pozor na odjezdy pravidelných autobusových spojů zejména ze Skalice a Letovic. Polohy spojů se změní o několik minut, aby se dal zajistit přípoj na další linky. Změní se také jízdní řády mezi Brnem a Blanskem kvůli nižší poptávce cestujících v letních měsících.

Vlaky z Brna do Blanska nepojedou až do poloviny prosince kvůli opravám trati a tunelů. Jízdní doby se kvůli tomu citelně prodloužily a v ranní špičce do Brna a v odpolední do Blanska jsou ještě o mnoho minut delší kvůli extrémně silnému provozu mezi Brnem a Lipůvkou.

Hlavní cíl - zvýšení bezpečnosti, rychlosti a spolehlivosti provozu

 V rámci modernizace trati mezi Brnem a Adamovem probíhá od dubna 2021 kompletní rekonstrukce železničního svršku, částečně i spodku, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úprava zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dochází k odstranění několika propadů rychlosti a přestavbou procházejí železniční zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Na nástupištích se opravují přístřešky. Během tohoto léta navíc dojde k pracím v úseku Březová nad Svitavou - Svitavy, kde se bude sanovat násep. Hotovo by mělo být do ledna 2023.

Hlavní cíle modernizace jsou:

  • zlepšení technického stavu a parametrů trati,
  • zvýšení bezpečnosti, rychlosti a spolehlivosti provozu,
  • zajištění mimoúrovňového a bezbariérového přístupu cestujících na nástupiště.

Výsledkem modernizace budou:

  • výstavba nové odbočky Svitava, která umožní přechod vlaků z 1. na 2. traťovou kolej a opačně a bude minimalizovat vliv mimořádností na pravidelnost dopravy,
  • přestavba některých zastávek, kde budou vybudována nová nástupiště včetně přístřešků,
  • výstavba dvou bezbariérově přístupných nástupišť ve stanici Adamov.

Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru