Otevřít menu
Doprava dnes
-

Praha a Středočeský kraj vypíší tendry na dopravce po roce 2024

Smlouvy se stávajícími provozovateli příměstských autobusů Pražské integrované dopravy (PID) končí v roce 2024. Praha tak společně se Středočeským krajem vypíše postupně několik veřejných zakázek na provozovatele následujícího období. Včera o tom rozhodli radní města. Zastupitelé budou ještě hlasovat o záměrech.

10:52 / 7. června 2022
Praha a Středočeský kraj vypíší tendry na dopravce po roce 2024i

Foto: www.idsk.cz

Jedenáct zakázek se bude vztahovat na různé oblasti Středočeského kraje patřící do systému PID. Pražského dopravního podniku (DPP) se tendry týkat nebudou.

Potřeba vypsat zakázky v souladu se schváleným materiálem plyne z nařízení Evropského parlamentu a Rady z roku 2007. Současné smlouvy nabyly účinnosti ještě před tímto nařízením. "Vzhledem k právním předpisům je potřeba nové smlouvy přesoutěžit, s výjimkou smluv malého rozsahu a smluv s vnitřním provozovatelem," uvádí dokument.

Platnost aktuálních smluv vyprší 30. listopadu 2024; plnění nových tak musí začít hned 1. prosince téhož roku. V roce 2020 uzavřela Praha se Středočeským krajem smlouvu o společném zadávání zakázek na veřejnou dopravu. Na základě této dohody připravují oba úřady vypsání čtyř fází zakázek, do nichž budou spadat i některé oblasti soutěžené jen Středočeským krajem. Usnesením schválili včera pražští radní první dvě vlny.

Hlavním zadavatelem zakázek pro společné oblasti bude buď magistrát, nebo středočeský krajský úřad. Přesto se bude soutěžit podle společně odsouhlasených podmínek uvedených v dokumentu:" Ze společných zadávacích řízení vzejdou vždy dvě smlouvy o veřejných službách se shodnými podmínkami, kdy každý kraj si uzavírá svůj kontrakt."

V prvním kole se vypíší soutěže na osm oblastí, z nichž bude šest společných. Hlavním zadavatelem pro oblasti Hostivicka, Mníšecka a Líbeznicka bude hlavní město; na Kladensku, Rakovnicku a Mnichovohradišťsku pak Středočeský kraj. V souladu s dokumentem plánují úřady vypsat tyto zakázky letos v červenci. Dalších osm oblastí, z toho pět společných pro hlavní město a kraj, by mělo následovat v září.

Po několikaletých přípravách začala kompletní integrace pražského a středočeského systému dopravy v roce 2015 zapojením Mělnicka. K systému se od této doby připojila velká část Středočeského kraje i některé oblasti v dalších krajích. Výhoda sjednocení spočívá ve fungování jedné jízdenky na všechny druhy dopravy ve Středočeském kraji i v pražské MHD. Jednotný tarif zlevní cestování a návaznost spojů by měla fungovat lépe.

 

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru