Otevřít menu
Doprava dnes
-

Pražský magistrát si nechá zpracovat projekt tunelu pod Kbelskou ulicí

Magistrát hlavního města Prahy si nechá vypracovat projekt výstavby silničního tunelu pod Kbelskou ulicí v Hloubětíně mezi křižovatkami s Poděbradskou a Kolbenovou. Firma dodá projekt včetně dalších potřebných dokumentů. Náklady by neměly přesáhnout částku 320 milionů korun. Cílem stavby je zlepšení průjezdnosti po tzv. průmyslovém polookruhu. Vyplývá to z dokumentu, který dnes pražští radní schválili.

17:02 / 21. března 2022
Pražský magistrát si nechá zpracovat projekt tunelu pod Kbelskou ulicíi

Foto: Magistrát hlavního města Prahy

Průmyslový polookruh složený z ulic Kbelská a Průmyslová propojuje severovýchodní Letňany se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu a denně po něm projedou desítky tisíc aut.

Automobily projíždějící Hloubětínem po povrchu v současné době vytvářejí každodenní kolony. Nový tunel má měřit 670 metrů. Jeho výstavba celkově ovlivní provoz na téměř dvou kilometrech průmyslového polookruhu. Podle dokumentu se zvýší plynulost i bezpečnost dopravy. Rovněž zmizí kolony, čímž se zlepší životní prostředí. "Dále dojde i k výraznému zlepšení prostupnosti území pro chodce a cyklisty," píše se v dokumentu.

Vybraná firma pro město vypracuje samotný projekt stavby tunelu a také dodá dokumentaci nutnou pro výběr vypsání tendru na dodavatele či zajistí autorský dozor.

Podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) by projekční práce měly trvat tři až čtyři roky. Současně s tím nechá město provést geologický průzkum, který se uskuteční z povrchu vrtanými sondami. Stavět by se mohlo začít v letech 2025 nebo 2026. Tunel by měl být zprovozněn o čtyři roky později. Náklady jsou odhadovány na pět až šest miliard Kč. Do nich jsou zahrnuty rovněž úpravy veřejných prostranství na povrchu. Odstraněny budou mimo jiné betonové protihlukové stěny, vysazena tři stromořadí a zlepší se prostupnost pro pěší a cyklisty.

V minulosti město zvažovalo rozšíření polookruhu v Malešicích o dva pruhy. Od toho však ustoupilo. Podle představitelů města nezpůsobuje dopravní komplikace nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Kromě zahloubení proto studie navrhuje i další úpravy. Průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů. Souběžně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové ulici cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, jimiž povedou, bude také doplněna zeleň a vysázeny stromy.

 

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru