Pro přípravu stavby okružního metra O plánuje magistrát vznik pracovní skupiny
Pražský magistrát plánuje založení pracovní skupiny, která bude řešit možnou přípravu stavby nové linky metra O, v pořadí páté okružní linky. Členy skupiny budou dopravní odborníci, urbanisté, sociologové, ekonomové či zástupci městských firem. Radní schválili záměr na své koncepční poradě a do dvou týdnů jej rovněž projednají na svém řádném zasedání. ČTK to dnes řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Město v této chvíli plánuje stavbu linky D z Pankráce do Písnice, u níž čeká na právoplatné stavební povolení a kde již dopravní podnik (DPP) dokončil geologický průzkum.
"Na koncepčním koaličním jednání jsme se shodli, že vyhodnotit přínos metra O pro budoucí rozvoj Prahy má smysl - jakkoliv někteří koaliční partneři mají na věc různé pohledy. Dokud ale nedáme na stůl komplexní studii, nemůžeme finálně rozhodnout," sdělil Scheinherr.
Pracovní skupina bude složena z odborníků na dopravu, územní rozvoj, sociologů, sociálních geografů, architektů nebo ekonomů. Přizváni budou také zástupci městských společností, například Ropid plánující pražskou MHD, DPP nebo Institut plánování a rozvoje (IPR). Město záměr projedná rovněž se státní Správou železnic.
V názoru na stavbu okružní linky není magistrátní koalice Prahy Sobě (PS), Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) a Pirátů v současnosti jednotná. Zatímco PS a Piráti záměr podpořili, předseda pražského STAN a náměstek primátora Petr Hlubuček se postavil proti. Záměr je podle něj "ekonomicky absolutní nesmysl jak investiční, tak i při následném provozu".
Plánovaná linka O povede z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany a Čakovice. V druhé fázi potom severně zpět do Podbaby. Podle prvotního návrhu by linka s 23 stanicemi měla měřit přibližně 36 kilometrů. V plánech výstavby metra se okružní linka objevila již v 80. letech minulého století.
Město v současné době čeká na stavební povolení pro stavbu první části čtvrté linky metra D. Úsek má měřit asi deset kilometrů a propojí Pankrác a Písnici. V budoucnu má být postaven další úsek z Pankráce na náměstí Míru. Podle letošní aktualizace předpokládaná celková cena linky D činí 97,79 miliardy korun.
Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)