Problémy s ETCS při nízkých teplotách: Zastavování vlaků v zimních podmínkách
Závady rychloměrů vedou k častým nouzovým zastavením V zimních měsících se v české železniční dopravě objevují komplikace spojené s novým zabezpečovacím systémem ETCS (European Train Control System). Hlavním problémem je nefunkčnost rychloměrů na podvozcích lokomotiv, která nastává při pokrytí sněhem či ledem.
Ministerstvo dopravy a České dráhy intenzivně řeší situaci
Situace vyvolala rychlou reakci jak ze strany Ministerstva dopravy, tak ze strany Českých drah. Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že se problém aktivně řeší ve spolupráci s dodavatelem systému ETCS, společností Alstom. Podle dostupných informací se očekává implementace technického řešení během následujících dvou až tří měsíců. Generální ředitel Českých drah Michal Krapinec vysvětlil, že závada vzniká obalením čidel na podvozku sněhem či náledím, což způsobuje falešnou detekci poruchy rychloměru. České dráhy v tuto chvíli analyzují další možnosti, jak eliminovat problémy, dokud nebude nalezeno trvalé řešení.
ETCS se rozšiřuje i přes komplikace
Navzdory zimním potížím pokračuje rozšiřování systému ETCS na další tratě v České republice. Od začátku roku byl tento systém zaveden na trase Česká Třebová – Olomouc – Přerov a od 8. ledna také na trati Břeclav – Bohumín. Do konce ledna se očekává zavedení ETCS na dalších významných úsecích, jako jsou tratě mezi Českou Třebovou a Břeclaví nebo mezi Prahou-Běchovicemi a Českou Třebovou. Tento krok je součástí širší modernizace železniční infrastruktury, která má za cíl zvýšit bezpečnost a efektivitu železniční dopravy v Česku. Zavádění ETCS je zároveň nezbytné pro splnění evropských standardů v železniční dopravě. Provozovatelé vlaků i cestující však doufají, že se podaří současné problémy vyřešit co nejdříve, aby zima přestala být pro vlaky důvodem k nečekanému zastavování.
Autor: Martina Střasáková (zdroj: dnoviny.cz)
