RegioPantery jezdí na celé lince z Prahy až do Ústí nad Labem
Nové soupravy elektrických jednotek RegioPanter PID řady 640.2 obsluhují celou linku S 4 / U 4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Nové jednotky tak mohou odlehčit dálnici D8, jelikož nabízejí pohodlnou variantu cestování.
Na celé trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem – Lovosice – Ústí nad Labem mohou cestující využívat jízdu elektrickými jednotkami RegioPanter PID řady 640.2.
„Regionální doprava prochází letos v celé České republice největší obnovou vozidlového parku nejen v historii Českých drah, ale za desítky uplynulých let. Do provozu uvádíme desítky elektrických jednotek RegioPanter a motorových vlaků RegioFox. Výjimkou není ani Středočeský kraj, hlavní město Praha a Ústecký kraj, kam nasadíme 22 nových Panterů. Provoz na lince S 4 / U 4 Praha – Ústí nad Labem už převzaly a na lince R 41 Praha – Kutná Hora nahradí dosluhující soupravy začátkem listopadu, tedy skoro o jeden a půl měsíce před plánovaným jízdním řádem,“ informoval Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
Nové jednotky nabízejí na trase z Prahy do Ústí nad Labem pasažérům bezbariérové cestování s palubní Wi-Fi sítí a s možností dobíjet cestovní elektroniku.
„Je to dobrá zpráva pro cestující. Středočeský kraj přestává být skanzenem veřejné dopravy a díky spolupráci s Českými drahami můžeme cestujícím nabídnout komfort hodný 21. století. Takové komfortní prvky, jako je klimatizace, elektrické zásuvky anebo připojení k internetu pomocí Wi-Fi se tedy staly samozřejmostí. Nechceme však usnout na vavřínech a chceme nabídnout i další zjednodušení cestování. Proto chystáme i v systému PID řadu novinek. Třeba zaměstnanecké jízdné anebo zvýhodněné cestování pro skupiny. Nové funkcionality bude mít i mobilní aplikace PID Lítačka. Nově nabídne například funkci ‚Klikni a jeď‘, kdy je cestujícímu cena jízdenky vypočtena podle projeté trasy se zastropováním na úrovni 24hodinových jízdenek,“ doplnil Petr Borecký, středočeský radní pro oblast veřejné dopravy.
Spojování a rozpojování souprav
U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou, kdy jezdí v celé trase jen jedna jednotka. Celou trasu obsluhuje přední část vlaku, ta zadní končí v Kralupech nad Vltavou. Zde musejí cestující chvíli počkat s výstupem/nástupem, dokud nedojde k rozpojení/spojení obou částí vlaku. Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu by se od zavedení nového jízdního řádu mělo stát obvyklou záležitostí.
V současnosti je denně v provozu nasazeno 12 jednotek RegioPanter, jež každý den ujedou více než 5 300 km. K dalšímu zprovoznění RegioPanterů dojde začátkem listopadu, a to na lince R 41 Praha – Kutná Hora. Celkem míří do Prahy 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků v souhrnu o 4 950 míst k sezení.
Na příměstské dopravě se též podílí motorové jednotky RegioFox, které jezdí na linkách S 6 Praha – Rudná u Prahy – Beroun a S 75 Beroun – Rakovník.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: TZ České dráhy)