Otevřít menu
Doprava dnes
-

ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo velkou stavební zakázku na jeden z úseků budoucí dálnice D35. Silničáři poptávají stavitele pro 7,6 kilometru dlouhý úsek mezi Džbánovem a Litomyšlí. Předpokládaná cena tohoto tendru činí asi 4,5 miliardy korun. Na svém Twitteru to potvrdil generální ředitel ŘSD Radek Mátl, přičemž tyto informace vyplývají také z Věstníku veřejných zakázek.

21:21 / 26. dubna 2023
ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlíi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.

Na stavbu probíhá stavební řízení, majetkoprávní vypořádání a zahájen byl i archeologický průzkum

„ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby “D35 Džbánov – Litomyšl”. Předpokládaná hodnota zakázky realizace 7,6 km dlouhého úseku D35 je 4 518,19 mil. Kč bez DPH. Na stavbu zároveň probíhá stavební řízení, majetkoprávní vypořádaní a zahájen byl archeologický průzkum,“ uvedl na svém twitterovém profilu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Potenciální zájemci o realizaci této stavby mohou své nabídky podávat do 21. června 2023. Možné je však i posouvání termínu kvůli velikosti tendru. Stavební řízení je v plném proudu již od března, přičemž silničáři již na budoucích úsecích dálnice D35 Vysoké Mýto – Džbánov a Džbánov – Litomyšl prováděli přípravu terénu. „V polovině února bylo zahájeno kácení zeleně a dřevin mimo lesního porostu v trvalých záborech pro záchranný archeologický výzkum,“ uvedlo ŘSD Pardubické kraje. Kácení však na konci března 2023 skončilo. Po dokončení následovaly zemní práce v podobě skrývek ornice pro záchranný archeologický výzkum. Ten je v plánu do konce listopadu.

ŘSD chce úsek dálnice D35 Džbánov – Litomyšl začít stavět v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2027

Plánovaný začátek stavby zmíněného úseku je v roce 2024, přičemž s jeho dokončením se počítá o 3 později, a to v roce 2027. Silničáři mají v současné době vykoupeno 83 % pozemků, navíc mají stavební povolení pro vedlejší stavební projekty. Stavba bude procházet ochranným pásmem vodního zdroje Peklo, na což ŘSD dbá. Navrhovaná rychlost pro úsek je 130 km/h.  Tento úsek dálnice D35 navazuje na úsek Vysoké Mýto – Džbánov a na jeho konci je úsek Litomyšl – Janov. Začátek dálničního úseku se bude nacházet za mimoúrovňovým křížením Džbánov. Dále povede na jih od silnice I/35, přičemž mezi obcemi Hrušová a Cerekvice nad Loučnou bude křížit zmíněnou silnici I/35 a dále bude vedena na sever terénem směrem k Litomyšli. Úsek bude končit před obcí Sedliště. ŘSD má v soutěži úseky Hořice – Sadová, tunel Homole a obchvat Vysokého Mýta, přičemž 5. května 2023 slavnostně zahájí stavbu dálnice D35 Janov – Opatovec. První etapa staveb však již začala. ŘSD buduje v úseku železniční most na koridorové trati z Brna do České Třebové. ŘSD věří, že celou dálnici D35 dostaví nejpozději v roce 2029.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ŘSD)

ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.. ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.. ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.. ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD..
zpět na články

inzerce

nahoru