ŘSD zprovoznilo úsek D6 u Krupé
Tento týden došlo k otevření nového úseku dálnice D6 ve Středočeském kraji. ŘSD v současnosti buduje dalších 27 km dálnice D6 a během příštího roku pak na D6 zprovozní další dva úseky.
Foto: Stavba přeložky ve Středočeském kraji byla zahájena v březnu 2022. Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
V úterý 27. 8. 2024 zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) 6,5 km dlouhou přeložku dálnice D6 ve Středočeském kraji. Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice. Zde navazuje na úsek D6 Řevničov. Součástí výstavby dálnice u Krupé byla i stavba mimoúrovňové křižovatky Krupá, jedné estakády, pěti mostů a čtyř protihlukových stěn.
„Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028. Doba jízdy se tak z nynějších téměř dvou hodin výrazně zkrátí,“ informoval Martin Kupka, ministr dopravy.
Realizace úseku D6 Krupá přinese lepší životní podmínky místních obyvatel, dále se sníží riziko dopravních nehod a také klesnou emisní zátěže a hluk.
„Stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které jsme zprovoznili v roce 2020. Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ popsal Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.
Zhotovitelem stavby za více než 1,5 miliardy Kč byla společnost Metrostav Infrastructure a.s. Projekt je navržen ke spolufinancování z Programu Doprava 2021-2027 z Fondu soudržnosti.
Dálnice D6
Tato dálnice spojuje Prahu a Karlovy Vary. Z plánovaných 130 km zbývá dokončit ještě 63 km dálnice. Zbylé úseky dálnice plánuje ŘSD začít stavět v nejbližších dvou letech.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ doplnil Radek Mátl.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR)