Výstavba dálnice D6 u Hořesedel slavnostně zahájena. Ministr dopravy byl u toho
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dálnice D6 u Hořesedel. Prodloužení dálnice D6 přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Dojde ke zkrácení přepravní doby mezi Prahou a Karlovými Vary. V součtu se tak zlepší celková dostupnost Karlovarského kraje, což zvýší jeho atraktivitu jak pro investory, tak pro občany.
Nový dálniční úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Hořesedly
„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti a plynulosti dopravy nevyhovující a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6. Dnes zahajovaná stavba navazuje na dálniční úsek u Krupé, kde byly práce zahájeny v loňském roce. Nový dálniční úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Hořesedly. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů a dojde také k poklesu imisní zátěže a hluku. Nebezpečné úrovňové křížení s železniční tratí u Rozkoše bude na dálnici nahrazeno mimoúrovňovým. Nová čtyřpruhová komunikace bude výrazně bezpečnější a umožní všem řidičům plynulejší jízdu. Ve vysokém stupni přípravy jsou i další úseky dálnice D6. Během následujících týdnů plánujeme zahájit další část na obchvatu Hořoviček a s ohledem na průběh výběrového řízení dojde buď koncem letošního nebo začátkem příštího roku k zahájení stavby mezi Petrohradem a Lubencem, kde již aktuálně probíhá záchranný archeologický výzkum,“ uvedl při zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Komunikace D6/I/6 je zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48 a spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice s Německem. Stavba bude spolufinancována z Fondu soudržnosti v rámci OPD 3. Délka trasy bude 9,2 kilometru, kterou bude realizovat sdružení firem EUROVIA CS, BERGER BOHEMIA a Stavby mostů. Celková hodnota zakázky je 1 886 mil. Kč bez DPH. Výstavba by měla skončit v létě roku 2025.
„Do aktuálně rekordní rozestavěnosti dálnic přidáváme další střípek, a to pokračování dálnice D6 přeložkou u obce Hořesedly. Letos ještě navíc zahájíme navazující úsek okolo Hořoviček a po dokončení realizovaných úseků se řidičům a cestujícím zrychlí a zpohodlní cesta do západní části Středočeského a Karlovarského kraje", řekl ministr dopravy Martin Kupka. Kompletní dálnice by se mohla propojit v roce 2027 nebo 2028. Podle ministr dopravy je nyní důležitá především příprava dalších dálničních staveb, protože vláda podle něj už dala najevo, že zajištění peněz na investice jsou pro ni zásadní. „Je to další důležitá podmínka pro nastartování ekonomiky, a i pro další kroky celé země do budoucna. Taky si troufnu tvrdit, že se podaří finanční prostředky zajistit i v dalších letech," doplnil Martin Kupka.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 260 kilometrů nových staveb. Jedná se o 152,8 km dálnic a 107,2 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 68,5 km dálnic a 6,5 km silnic I. třídy.
Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ŘSD, MDČR a ČTK)