Otevřít menu
Doprava dnes
-

Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů!

Ve čtvrtek 2. června proběhla tisková konference ohledně řízení se soutěžního dialogu v projektu Nový Hlavák. Na tomto projektu se podílí Správa železnic, hlavní město Praha, Dopravní podnik Praha a IPR. Jednotliví zástupci těchto organizací vyjádřili svůj názor a pozitiva této budoucí stavby.

23:00 / 3. června 2022
Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů!i

Foto: Zástupci podílejících se organizací na projektu Nový Hlavák. Autor: Karel Geba

Myslím si, že tam, kde bude ta tramvaj, to potěší nejen Pražany, ale i spoustu turistů, zdůraznil primátor Prahy

Zdeněk Hřib, primátor Prahy na úvod pronesl: „Ten prostor dlouhodobě nebyl ozdobou našeho města. Já bych se nebál říct, že spíše ostudou. Je to dáno nějakým dlouhodobým vývojem a teď se to daří změnit. Jsem velice rád, že se tady povedlo dosáhnout té dohody na této spolupráci. Myslím si, že tam, kde bude ta tramvaj, to potěší nejen Pražany, ale i spoustu turistů.“

„Pražské hlavní nádraží je světovou raritou a výjimečné v tom, že jeho hlavní vstup do odbavovací haly je vyústěn do parku. To má své výhody a nevýhody, obzvláště z dopravního hlediska tady není prostor pro automobily, ani pro městskou hromadnou dopravu. Já to beru jako historickou nápravu toho, že tramvaj zde byla zrušena a beru za úspěch, že se zkoordinovaly tři velké projekty – rekonstrukce parku, návrat tramvajové trati a rekonstrukce odbavovací haly,“ doplnil primátora v myšlence náměstek pro dopravu v Praze Adam Scheinherr.

Náměstek pro dopravu dále potvrdil, že stavba by neměla zasahovat do kulturní památky Prahy, čímž by nemělo dojít k různému kácení stromů a dalších úprav. Navíc potvrdil, že nová tramvajová trať bude pozitivním impulsem pro odstranění negativních vlivů v parku. „Toto umístění tramvajové tratě přinese větší přirozenost sociální kontroly a doplněním vhodného návrhu dojde ke zklidnění toho celého prostoru,“ podotkl Petr Hlaváček, náměstek pro územní rozvoj a plánování Prahy.

Opravdu se těším, až se tou tramvají svezu, nadšeně pronesl Jan Šurovský

 „My máme určité zkušenosti u soutěžních dialogů. Už všechno probíhá a já jsem velmi rád za tu spolupráci. Velké dík patří hlavnímu městu, dopravní podniku a IPRU (pozn. redakce IPR - Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy). Moc se těším na to spuštění toho soutěžního dialogu, na ty návrhy. Přeji hodně sil porotě, protože to nebude jednoduché. Víme, že zájemců je již desítek, a to i ze světa. Věřím, že vytvoříme něco, co nezklame,“ navázal na slova primátora Prahy a náměstka pro dopravu Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

Velkou hodnotu tomuto projektu dodal také náměstek pro územní rozvoj Prahy Petr Hlaváček: „My se na všechny ty věci, co se dějí ve městě , koukáme v mnoha perspektivách. A já se na ni dívám v tom ohledu, jak si Česká republika stojí na mapě v architektonických soutěžích. Vloni byl malý ohňostroj v Brně, kde jsem byl členem poroty u jednoho projektu. Těším se na to nádraží a těším se na tu novou čtvrť a těším se na to, že Brno už nebude jenom zastávkou před Vídní. A stejně tak jsme zažili ohňostroj s filharmonií a toto je dělostřelecká příprava na třetí ohňostroj, který doufám bude stejně velký.

Zástupce dopravní podniku (DPP) Jan Šurovský vše zakončil: „V roce 1978 koleje kolem hlavního nádraží vedly, ale byly zrušeny bez kloudného důvodu. Víme, že ta tramvaj nepojede už těmi místy, kde Luděk Sobota přijel s těmi vajíčky do Prahy. Bude jezdit kolmo na to památečné místo. Opravdu se těším, až se tou tramvají svezu.“

V září 2022 by mělo proběhnout hodnocení metodiky přístupu, v něhož v soutěži zůstane 5 architektonických týmů. V dalším měsíci dojde na vstupní konferenci a prohlídku místa. Na konci letošního roku přijde hodnocení konceptů, z nichž zůstanu 3 týmy, jejichž návrhy se budou hodnotit v březnu 2023. V květnu příštího roku se budou hodnotit nabídky. V červenci 2023 by mělo dojít k podepsání smlouvy, které bude následovat dopracování studie, zpracování projektové dokumentace. Začít realizovat by se mělo v roce 2025 až 2026.  

Autor: Karel Geba

Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů! Foto: Tisková konference Nový Hlavák. Autor: Karel Geba. Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů! Foto: Vymezení řešených záměrů. Zdroj: Hlavní město Praha.. Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů! Foto: Vymezení řešeného území. Zdroj: Hlavní město Praha.. Soutěžní dialog v projektu Nový Hlavák běží! Během tiskové konference na něj zaznělo mnoho názorů! Foto: Autor: Lucie Štrachová.
zpět na články

inzerce

nahoru