Otevřít menu
Doprava dnes
-

Stavba nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu byla zahájena

Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájil stavbu nové tramvajové trati mezi Divokou Šárkou a sídlištěm Dědina. Trať s pěti páry zastávek bude měřit 2,3 kilometru. Zprovozněna by měla být v listopadu 2023. Podnik předpokládá náklady ve výši 839,5 milionů korun, které částečně pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2.

20:11 / 14. července 2022
Stavba nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu byla zahájenai

Foto: Vizualizace: Metroprojekt (zdroj: www.dpp.cz)

Trať povede z nynější smyčky v zastávce Divoká Šárka. Odtud bude pokračovat Evropskou ulicí s a následně zatočí vlevo do Vlastiny ulice, kterou tak čeká velká proměna. Po dokončení stavby bude ve středu ulice stromořadí s postupně zatravněnou tramvajovou tratí, jízdními pruhy pro automobily a parkovacím stáním na jižní straně. Alej mezi ulicemi U Silnice a Hodčina zůstane zachována a doplní ji dalších 170 stromů. Ulice se částečné rozšíří na jižní stranu. Z Vlastiny ulice bude trať pokračovat směrem na sever podél Drnovské ulice. Nedaleko křižovatky Drnovské a Dědinské ulice ji ukončí smyčka s pracovním názvem Dědinská.

Na trati bude pět párů zastávek. Ve směru z centra v následujícím pořadí:

Divoká Šárka – na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí,

Vlastina – před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice,

Sídliště na Dědině – u budovy nákupního centra a České pošty,

Ciolkovského – před křižovatkou se stejnojmennou ulicí a

Dědinská – konečná na stejnojmenném obratišti.

Podle člena představenstva a technického ředitele DPP – Povrch Jana Šurovského se Praha konečně dočkala zahájení stavby tratě, jež byla součástí projektu stavby sídliště na Dědině už před 47 lety. Na přípravě projektu pracoval DPP 12 let.

Stavbu budou doprovázet dopravní omezení v Evropské. Zde bude nutné začátkem roku omezit dopravu do dvou pruhů, uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

V soutěži na dodavatele stavby nové trati zvítězila společnost Subterra. Firma již dříve prokázala dovednosti na stavbě trati Hlubočepy – Barrandov nebo při rekonstrukci na Evropské. Jiří Tesař, člen představenstva a obchodní ředitel společnosti Subterra věří, že stavba tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu bude úspěšná a bude obyvatelům této části Prahy dobře sloužit.

Současně s výstavbou tramvajové trati připravuje hlavní město u křižovatky ulic Vlastina a Ciolkovského parkovací dům. Nové parkovací prostory jednak nahradí úbytek stávajících parkovacích míst a také zajistí jejich celkového navýšení. „Nový parkovací dům bude mít kapacitu pro 290 vozidel, připravují jej kolegové z Odboru investičního Magistrátu hl. m. Prahy. Výstavbu parkovacího domu plánujeme v roce 2023 tak, aby byl dokončen společně s tramvajovou tratí,“ dodal Adam Scheinherr.

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK, www.dpp.cz)

 

zpět na články

inzerce

nahoru