Otevřít menu
Doprava dnes
-

Stavbu linky metra O bude mít na starosti magistrátní pracovní skupina

Případnou výstavbu nové linky pražského metra O bude mít na starosti magistrátní pracovní skupina. Členy budou politici, dopravní odborníci, urbanisté, sociologové, ekonomové či zástupci městských firem. Úkolem skupiny bude připravit podmínky pro vytvoření studie proveditelnosti.

16:12 / 25. dubna 2022
Stavbu linky metra O bude mít na starosti magistrátní pracovní skupinai

Foto: praha.eu

Novou linku nynější vedení města plánuje stavět v souvislosti s budoucím rozvojem zejména brownfieldů. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Dopravní podnik (DPP) a vedení města v minulém týdnu zahájily stavbu první části nové linky D z Pankráce do Písnice. Náklady na tuto část linky jsou zhruba 14,5 miliardy korun a práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Na ní pak naváže úsek na Nové Dvory a jako poslední vznikne úsek do Písnice. Náklady by měly být při započtení inflace celkem 52,09 miliardy korun.

"Předpokládám, že někdy ke konci léta budeme mít zadání (studie) tak, aby se v září mohlo odsouhlasit zadání pro studii proveditelnosti. Následně bude, podle mne, trvat dva roky její zpracování," řekl dnes ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Novou okružní linku O si vyžádá výstavba na pozemcích v bývalých průmyslových areálech mimo centrum. Nutné bude propojit je s MHD, a to tak, aby lidé nemuseli cestovat přes vytížené centrum města. V Praze totiž vzniklo několik oblastí, které významem konkurují tradičnímu pražskému centru, pokud jde o pracovní příležitosti a koncentraci služeb. Mezi nimi jsou Smíchov, Pankrác a Karlín. Podobnými centry se v budoucnu stanou Bubny-Zátory v Praze 7, někdejší Nákladové nádraží Žižkov, Vysočany nebo severovýchod města, tedy Letňany, Kbely nebo Čakovice.

V případě automobilové dopravy propojení zajistí silniční okruhy. V MHD podobná propojení buď nejsou, resp. nemají dostatečnou kapacitu. Metro vedení Prahy prosazuje kvůli jeho spolehlivosti, velké kapacitě a ekologičnosti. "Zároveň je metro dopravním prostředkem s největší mírou konkurenceschopnosti vůči individuální dopravě, což je dáno zejména rychlostí a spolehlivostí," píše se v dokumentu.

Nová linka O by měla vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany, Čakovice a poté v druhé fázi severně zpět do Podbaby. Podle prvotního návrhu by měřila asi 36 kilometrů a bylo by na ní 23 stanic. Okružní linka se v plánech výstavby metra objevila již v 80. letech minulého století.

Úkolem pracovní skupiny bude připravit konkrétní zadání pro studii proveditelnosti. Skupina se bude skládat z odborníků na dopravu, územní rozvoj, sociologů, sociálních geografů, architektů nebo ekonomů. Přizváni budou zástupci městských společností jako Ropid, který plánuje pražskou MHD, DPP nebo Institut plánování a rozvoje (IPR). Záměr město projedná rovněž se státní Správou železnic.

Publikoval: Jakub Cimburek (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru