Otevřít menu
Doprava dnes
-

Toyota chystá 30 elektromobilů

Svůj první bateriový elektromobil určený pro evropské zákazníky začne největší světová automobilka Toyota prodávat teprve příští rok. Ovšem poté elektrifikace osobních automobilů s jejím logem nabere rychlé tempo. Vyplývá to z čerstvého oznámení nejvyššího představitele Toyoty Akia Toyody.

7:19 / 15. prosince 2021
Toyota chystá 30 elektromobilů

"Naším cílem je do roku 2030 prodávat celosvětově 3,5 milionu elektromobilů ročně. Vedle čistě elektrických vozů budeme i nadále klást důraz na naše hybridní modely a rozvoj vodíkové platformy," říká prezident Toyota Motors Akio Toyoda.

Současně Toyota vydala tiskovou zprávu, ve které slibuje, že do roku 2030 uvede na trh 30 nových bateriových elektromobilů.

Již v roce 2035 pak nebude v zemích západní Evropy prodávat žádný vůz se spalovacím motorem. Je to zřejmé z prohlášení, že do roku 2035 sníží emise CO2 svých aut oproti současnému stavuo plných sto procent.

Řada elektromobilů Toyota ponese označení “bZ”, což znamená zkratku "beyond zero". Prvním modelem nové řady je bZ4X vyvinutý ve spolupráci se Subaru. Jeho výroba začne příští rok v závodě Motomachi v Japonsku.

Následovat má malý crossover navržený pro japonský a evropský trh, do kterého půjde variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu. Dalším vozem bude elektrický sedan střední třídy a velké rodinné SUV se třetí řadou sedadel.

Značka Lexus chystá v poměrně krátké době uvést plně elektrický model RZ a do roku 2030 bude mít plně elektrický vůz ve všech segmentech osobních aut. Již v roce 2030 pak bude její modelová paleta pro Evropu, Severní Ameriku a Čínu plně elektrická. To představuje rovných milión aut.

"Naším cílem je do roku 2030 prodávat celosvětově 3,5 milionu elektromobilů ročně. Vedle čistě elektrických vozů budeme i nadále klást důraz na naše hybridní modely a rozvoj vodíkové platformy," říká prezident Toyota Motors Akio Toyoda.

Toyota v současnosti vyrábí více než 100 modelů s benzinovým, hybridním a plug-in hybridním pohonem nebo s palivovými vodíkovými články, které dodává do 170 zemí světa.

Autor: Jakub Cimburek (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru