Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem-Střekova má projektanta přestavby! Je jím SUDOP Praha
Za dva roky by mělo dojít k přestavbě nákladní tepny vedoucí po pravém břehu Labe. K samotné realizaci v úseku mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem je nutné vytvořit dokumentaci pro společné územní a stavební řízení, přičemž Správa železnic tímto úkolem pověřila SUDOP Praha se společníkem STRABAG Rail.
Hlavním cílem stavby je rekonstrukce traťového úseku
„Hlavním cílem stavby je rekonstrukce traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Litoměřice dolní nádraží ve stávající stopě pro současné a výhledové potřeby osobní a nákladní železniční dopravy. Ve stanici Velké Žernoseky se postaví podchod, který bude zajišťovat mimoúrovňový přístup k nově vybudovanému ostrovnímu nástupišti. Ve stávající stanici Sebuzín budou zrušena nástupiště, v příznivější poloze k centru obce dojde k výstavbě nové zastávky s názvem Sebuzín-Církvice. Na zastávkách Libochovany a Litoměřice město se zrenovují nástupiště,“ prozradili zástupci Správy železnic. V celém traťovém úseku se provede rekonstrukce, případně přestavba vybraných mostů a propustků, modernizací projdou také tři železniční přejezdy. Mezi stanicemi Velké Žernoseky a Sebuzín je navržena nová odbočka Kalvárie, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou a operativně tak reagovat na aktuální provozní situaci. Ve vybraných stanicích dojde k prodloužení kolejí pro nákladní vlaky, po úpravách budou 740 metrů dlouhé. Součástí prací bude i rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v mezistaničních úsecích i ve všech stanicích.
Do přestavby půjde 25 km dlouhý úsek, přičemž tento projekt cestujícím přinese větší komfort. Ve všech daných stanicích vyrostou nová nástupiště a bezbariérový přístup k nim. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 7,6 miliardy korun, realizace prací by měla proběhnout v letech 2025 až 2028.
Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)