Otevřít menu
Doprava dnes
-

Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem-Střekova má projektanta přestavby! Je jím SUDOP Praha

Za dva roky by mělo dojít k přestavbě nákladní tepny vedoucí po pravém břehu Labe. K samotné realizaci v úseku mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem je nutné vytvořit dokumentaci pro společné územní a stavební řízení, přičemž Správa železnic tímto úkolem pověřila SUDOP Praha se společníkem STRABAG Rail.

8:22 / 30. ledna 2023
Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem-Střekova má projektanta přestavby! Je jím SUDOP Prahai

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Hlavním cílem stavby je rekonstrukce traťového úseku

„Hlavním cílem stavby je rekonstrukce traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Litoměřice dolní nádraží ve stávající stopě pro současné a výhledové potřeby osobní a nákladní železniční dopravy. Ve stanici Velké Žernoseky se postaví podchod, který bude zajišťovat mimoúrovňový přístup k nově vybudovanému ostrovnímu nástupišti. Ve stávající stanici Sebuzín budou zrušena nástupiště, v příznivější poloze k centru obce dojde k výstavbě nové zastávky s názvem Sebuzín-Církvice. Na zastávkách Libochovany a Litoměřice město se zrenovují nástupiště,“ prozradili zástupci Správy železnic. V celém traťovém úseku se provede rekonstrukce, případně přestavba vybraných mostů a propustků, modernizací projdou také tři železniční přejezdy. Mezi stanicemi Velké Žernoseky a Sebuzín je navržena nová odbočka Kalvárie, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou a operativně tak reagovat na aktuální provozní situaci. Ve vybraných stanicích dojde k prodloužení kolejí pro nákladní vlaky, po úpravách budou 740 metrů dlouhé. Součástí prací bude i rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v mezistaničních úsecích i ve všech stanicích.

Do přestavby půjde 25 km dlouhý úsek, přičemž tento projekt cestujícím přinese větší komfort. Ve všech daných stanicích vyrostou nová nástupiště a bezbariérový přístup k nim. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 7,6 miliardy korun, realizace prací by měla proběhnout v letech 2025 až 2028.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru