Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Berlíně lidé mohli jezdit za levnější měsíční jízdé, i tak si kupovali klasický tarif

Regionální a městská doprava v červnu stála za levnou měsíční celoněmeckou jízdenku devět eur, což je asi 222 Kč. I přes to si tisíce Němců koupily klasické předplatné, které je několikanásobně dražší, přičemž je navíc omezeno pouze na dopravu v Berlíně. Nákup standardního předplatného prodejní automaty nadále poskytují, a to kvůli nákladné úpravě.

6:16 / 7. července 2022
V Berlíně lidé mohli jezdit za levnější měsíční jízdé, i tak si kupovali klasický tarifi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj fotky: DPP.

Tato jízdenka má obyvatelům kompenzovat vysoké ceny energií a paliv

Od začátku června až do konce srpna mohou lidé po celém Německu cestovat regionální dopravou za měsíční paušál devět eur. O tuto jízdenku, která má obyvatelům kompenzovat vysoké ceny energií a paliv, je mimořádný zájem, což dokazují i plné regionální vlaky.

Již na konci května, těsně před začátkem platnosti devítieurové jízdenky, si tento lístek jen v Berlíně koupily statisíce lidí. Se započítáním června pak bylo v celém Německu podle Svazu německých dopravních podniků (VDV) zakoupeno zhruba 21 milionů takových jízdenek. VDV původně předpokládal, že v Německu s 83 miliony obyvatel se prodá měsíčně okolo 30 milionů devítieurových jízdenek.

"Poptávka mezi obyvateli je od zahájení prodeje stále vysoká a také hodnocení spokojenosti s jízdenkou zůstává na trvale vysoké úrovni," řekl šéf VDV Ingo Wortmann. "Z průzkumu trhu navíc vyplývá, že většina našich zákazníků nevyužívá devítieurovou jízdenku na výlety a cesty na dovolenou, ale na každodenní cestování," dodal.

Stále ale existuje řada lidí, kteří si na každodenní dojíždění v červnu koupili klasické nezlevněné předplatné

Stále ale existuje řada lidí, kteří si na každodenní dojíždění v červnu koupili klasické nezlevněné předplatné. Berlínský dopravní podnik BVG uvedl, že v případě metropole se to týká několika tisíců lidí. Další desítky tisíc lidí si koupily jednodenní jízdné, které pro území hlavního města stojí 8,8 eura (218 Kč) a pro Berlín a blízké okolí pak deset eur (247 Kč), což zhruba odpovídá ceně za devítieurovou jízdenku s celoměsíční platností.

Berlínská média zaujalo to, že klasické jízdné a normální předplatné lze v době platnosti devítieurové jízdenky vůbec koupit a že zákazníci nejsou při nákupu nezlevněného jízdného v automatu varováni. Dopravní podnik BVG to zdůvodnil tím, že úprava nabídky v prodejních automatech by byla technicky náročná, nebylo by možné ji v krátké době stihnout a navíc by ji bylo nutné nejpozději v srpnu opět obnovit, aby si lidé mohli nakoupit předplatné pro září. BVG také uvedl, že nabídku na devítieurový lístek zobrazuje přímo na úvodní obrazovce.

Klasické měsíční jízdenky spolu s levnou devítieurovou jízdenkou v Berlíně prodávají také německé dráhy Deutsche Bahn (DB), které v metropoli provozují systém městské železnice S-Bahn. Nezlevněný tarif si podle DB koupily v červnu stovky lidí. V Berlíně, kde žije 3,6 milionu lidí, devítieurový měsíční tarif ale využívají stovky tisíc cestujících. Jen BVG eviduje přes 1,1 milionu prodaných levných jízdenek s platností pro červen a berlínská S-Bahn dalšího půl milionu jízdenek. Mnozí lidé pak využívají pro cestování po metropoli lístek, který si koupili u jiných dopravců.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru