V Karlových Varech bude postaven tunel
Karlovarský kraj a město Karlovy Vary společně s Ministerstvem dopravy, Ředitelstvím silnic a dálnic a dalšími partnery chystá zásadní dopravní proměnu Karlových Varů. Současný průtah městem už totiž nevyhovuje hustotě dopravy, a tak to vypadá, že ho v budoucnu nahradí tři kilometry dlouhý tunel.
Současné řešení nestačí
Městem Karlovy Vary vede silniční průtah, který už ale v poslední době těžko zvládá nápor velkého množství vozidel. Z tohoto důvodu by měl být v budoucnu průtah nahrazen zhruba tříkilometrovým tunelem, který zajistí plynulejší a bezpečnější silniční provoz.
Nyní bude tedy Karlovarský kraj, město Karlovy Vary Ministerstvo dopravy ČR, Ředitelství silnic a dálnic ČR a další partneři jednat o podobě této klíčové dopravní stavby. O podobě vedení komunikace I/6 i přeložce silnice I/13 se diskutovalo také při veřejném projednání Změny č. 3 Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje, které proběhlo v pondělí 6. října na krajském úřadě.
Příprava projektu
V minulých letech se uvažovalo o celkem devíti variantách řešení dopravy v Karlových Varech. Jako nejefektivnější řešení se ve finále ukázal právě tunel. Tato varianta byla vybrána v srpnu loňského roku na základě studie, kterou si nechalo zpracovat tehdejší vedení kraje. Stávající vedení na tyto práce navazuje a pokračuje v přípravě podle doporučení odborníků. Všechny kroky teď tedy vedou k přípravě právě tunelového řešení dopravy ve městě, která získala podporu expertů i představitelů Karlovarského kraje a dalších institucí při zářijovém jednání na Ministerstvu dopravy.
„Předpokládáme, že tunel bude realizován pod Bohaticemi, Růžovým Vrchem a částí Rybáře. Jako kraj nemáme vliv na přípravu a termíny stavby, ani na náklady. Naším úkolem je vymezit v zásadách územního rozvoje koridor, ve kterém následně bude investor, tedy stát, hledat optimální a konkrétní technické řešení této stavby. Zároveň musíme zajistit, aby stavba navázala na dokončenou dálnici D6 od Prahy a stavební práce byly koordinovány s modernizací silnice I/13 ve směru do Ostrova a dále do Ústeckého kraje,“ vysvětlil Martin Hurajčík, náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy, silničního hospodářství a regionálního rozvoje.
Nové efektivní východisko
V současné chvíli je jisté, že s ohledem na hustotu dopravy ve městě je nutné dosavadní dopravní infrastrukturu zásadně přeměnit.
„Potřebujeme dopravu ve městě řešit co nejdříve. S Karlovarským krajem spolupracujeme na všech potřebných krocích a musíme společně přesvědčit stát o důležitosti této investice. Také chceme zahájit diskusi s Ředitelstvím silnic a dálnic o konkrétních investicích do stávajícího průtahu tak, aby se vylepšily jeho momentální parametry. Současně budeme prověřovat dopravu v našem městě tak, abychom byli na nové, budoucí řešení silnice I/6 připraveni,“ dodala Andrea Pfeffer Ferklová, primátorka města Karlovy Vary.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Karlovarský kraj)







