Otevřít menu
Doprava dnes
-

V Moravskoslezském kraji jezdí další nové jednotky RegioPanter

Do Moravskoslezského kraje dorazila zbylá dodávka vlaků RegioPanter. Vozidla byla nasazena do provozu s novým jízdním řádem 2024, který už je od poloviny prosince v platnosti. Kraj plánuje další dodávky nových vlaků i v příštích letech.

10:10 / 20. prosince 2023
V Moravskoslezském kraji jezdí další nové jednotky RegioPanteri

Foto: Dodávka pětice moderních vlakových souprav pro Moravskoslezský kraj je kompletní. Zdroj: Archiv ČD

Společnost České dráhy pokračuje v rozsáhlé obnově vozidlového parku na severu Moravy. Aktuálně je dokončena dodávka pětice moderních vlaků pro Moravskoslezský kraj. První elektrické dvouvozové jednotky RegioPanter řady 650.2 převzal kraj na začátku tohoto roku, další čtyři vozidla dorazila v uplynulých dnech a rovnou byla nasazena do provozu.

Nové jednotky RegioPanter umožňují cestujícím komfortnější jízdu, a to na lince S3 mezi Bohumínem, Ostravou a Hranicemi na Moravě.  Uvedená linka bude těmito vozy kompletně pokryta. Nové vlaky se však objeví také na lince S9  mezi Ostravou-Svinovem a Českým Těšínem.

Co dalšího nové jednotky nabízejí?

Kromě již uvedeného vyššího komfortu cestování disponují dále vozy dostatkem prostoru pro cestující na invalidním vozíku, dětské kočárky či jízdní kola. Jednotky byly vyrobené s kapacitou 147 cestujících a jsou bezbariérové. Pasažéři si také mohou naplno užít klimatizovaný interiér, pohodlné sedačky nebo Wi-Fi připojení. Samozřejmostí je i možnost nabití drobné cestovní elektroniky.

Kraj u pěti jednotek nekončí

Společnost Škoda Group dodá Moravskému kraji další čtyři elektrické jednotky RegioPanter i v příštím roce. Zde už ale půjde o soupravy, jež budou dovybaveny bateriovými články. Tyto vlaky budou v České republice jezdit vůbec poprvé.

 „Vlaky s hybridním pohonem budou mít příští rok na českých kolejích premiéru. Zároveň probíhá soutěž na dalších 15 bateriových jednotek. Investice do celkem 26 nových vlaků v Moravskoslezském kraji má hodnotu téměř čtyři miliardy korun,“ informoval Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Bateriové elektrické vlaky mohou jezdit na linkách, na kterých se nacházejí elektrifikované a neelektrifikované tratě. Díky tomu odpadnou cestujícím přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou, čímž vzniknou nová přímá spojení (např. Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína).

Další posily

K modernizaci železniční dopravy v Moravskoslezském kraji letos pomohly také třívozové RegioPantery nové generace, jež jezdí od léta 2023 na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: České dráhy)

zpět na články

inzerce

nahoru